رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همایش ملی فناوری‌های نوین در صنعت آب با نگرشی بر احیای دریاچه ارومیه در این دانشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 28 April 2019
همایش ملی آب با محوریت دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از فارس یعقوب پوراسد، با اشاره به برگزاری همایش«فناوری‌های نوین در صنعت آب با نگرشی بر احیای دریاچه ارومیه» در روز سه‌شنبه اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون مهمترین بحث کشور، آب است و با توجه به اینکه افزایش بارندگی‌ها سبب افزایش روحیه مردم و شادی آنها شده و از یک سو نیز عدم مدیریت آب در برخی مناطق، منشاء خسارت شده بوده و به طور مستقیم با حیات مرتبط است، پس دانشگاه‌ها باید به مباحث آب ورود کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه مهارتی است پس دانشجویان و اساتید و هیئت علمی باید پای صحبت متخصصان نشسته و با دغدغه‌ها و آسیب‌ها و فناوری‌های نوین آب آشنا باشند و به مباحث بهینه‌سازی مصارف آب کمک کنند.

رئیس دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: این همایش با حضور رئیس کمیسیون آب و کشاورزی مجلس، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب، دبیر ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و نیز نمایندگان مردم ارومیه در مجلس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دو ماه پس از برگزاری این همایش نیز استارتاپ آب در ارومیه برگزار و دانشجویان پس از شنیدین این مباحث ایده‌های خود را در موضوع بهینه‌سازی مصرف آب ارائه خواهند داد و دانشگاه ضمن حمایت از این ایده‌ها، آنها را تجاری‌سازی می‌کند.

پوراسد اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش این است که در آن به سوالات متداول و رایج مردم در حوزه  آب پاسخ داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار