شهردار آبادان خبر داد:
شهردار آبادان از انجام و اتمام کار ایمن سازی گود زباله با توجه به افزایش حجم روان آبها در جاده امام علی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 29 April 2019

حسین حمید پور با اشاره به برگزاری نشست ستاد بحران شهرستان با حضور استاندار و مشخص شدن حجم روان آب‌هایی که از بالا دست در حال جاری شدن به سمت آبادان هستند، اظهار کرد: در این نشست چند گزینه برای جلوگیری از ورود آب‌ها به محدوده شهر مشخص شد که احداث سیل بند به ارتفاع ۱.۵ متر توسط قرارگاه کربلا و دیگر ارگان‌ها در جاده امام علی (ع) حدفاصل بزرگراه آبادان – ماهشهر و آبادان – اهواز یکی از مصوبات این جلسه بود که انجام شد.

وی افزود: با توجه به بالا آمدن سطح آب، گود زباله تهدید شده بود که شهرداری آبادان با تمام توان برای کنترل و حفظ آن وارد عمل شد و پس از شناسایی نقاط نفوذ پذیر با بهره گیری از تصاویر هوایی، اقدام به انسداد آنها کرد.

شهردار آبادان تصریح کرد: به منظور انسداد نقاط نفوذ پذیر سیلاب به گود زباله پپنجدستگاه لودر و هفت دستگاه کمپرسی به صورت ۲۴ ساعته کار کردند.

حمیدپور یادآور شد: به رغم اینکه حدود ۱۰ سانتیمتر آب روی جاده امام علی (ع) را پوشانده اما تهدیدی برای شهر وجود ندارد.

وی گفت: گود زباله را ایمن سازی کردیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد ضمن اینکه از روز گذشته و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، زباله‌ها را به گود زباله خرمشهر انتقال می‌دهیم.

شهردار آبادان اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تهدیدی متوجه آبادان نیست، در جاده امام علی (ع) سیل بندی به ارتفاع یک و نیم متر ایجاد شده و در بازدید هوایی نیز که روز گذشته داشتیم، سیل بندهای ایجاد شده و جاده‌ها به طور واضح قابل دیدن بود و این بدان معناست که آب به جاده نفوذ نکرده است.

حمیدپور بیان کرد: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر تأثیر پذیری مسکن مهر از بابت سیلاب نداشتیم و شرایط در این بخش نیز آرام است.

وی تصریح کرد: تمامی مسئولان در یک ماه اخیر با تمام توان پای کار بودند و اجازه ورود سیلاب به آبادان را ندادند که از ایمن بابت از تمامی آنها قدردانی می‌کنم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار