تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت 441 رقبه در سامانه جامع موقوفات کشور در سال 1397 خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 01 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- باباجان رئیسی گفت: در راستای صیانت از حقوق واقفان، اجرای امینانه نیات و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در سال 97 برای 441 رقبه، در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سند مالکیت  صادر کرده است.
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تلاش اوقاف استان کوتاه کردن دست غاصبین املاک وقفی بوده است، افزود: تاکنون با برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک با مسؤولان حوزه قضایی بیش از 12 پرونده قضایی موقوفات استان مورد بررسی قرار گرفت که رای به نفع موقوفات صادر شد.
وی تعداد موقوفات ثبت شده چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع را تا پایان سال  97 تعداد یک‌هزار و  747 موقوفه اعلام و خاطرنشان کرد: این موقوفات شامل  یک‌هزار و 83  مسجد، 327 موقوفه، 296 حسینیه، 9 دارالقرآن و 5 حوزه علمیه هستند.
رئیسی تعداد رقبات را  3 هزار و 562 مورد شامل 3 هزار و 68 رقبه متصرفی، 161 رقبه غیرمتصرفی و 6 رقبه اشتراک‌التولیه اعلام کرد.
 رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اداره حقوقی و ثبتی اوقاف استان در سال 97 در بین استان‌های گروه سطح 3 مقام اول را کسب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار