عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: نبود متولی واحد و تعدد تصمیم گیران ، تامین و توزیع منابع آبی در کشور را با مشکل مواجه می کند.
کد خبر: ۷۴۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 01 May 2019

سعید اسلامیان با بیان اینکه وجود وزارتخانه های نیرو و کشاورزی با زیر مجموعه های متعدد باعث تصمیمات مختلف، غیرهمسو و شاید متناقض با یکدیگر می شود گفت: همین امر هدررفت منابع آبی و عدم تصمیم گیری درست را در پی دارد این در حالی است که به عنوان نمونه سازمان هواشناسی ماهیتی مرتبط با آب دارد اما از زیر مجموعه های وزارت نیرو نیست و تحت نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کند که خود تا حدودی یک تناقض به شمار می رود. 
استاد گروه آب دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه بهتر بود که هواشناسی با وزارت نیرو در یک مجموعه باشند تا تصمیمات و برنامه ریزی ها منسجم تر و بهتر شوند خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که متولی مباحث آبخیزداری است زیر مجموعه وزارت کشاورزی محسوب می شود و چه بسا ماهیت متفاوتی با یکدیگر دارند که به ضرر برنامه ریزی ها تمام خواهد شد. 
وی وجود متولی واحد در امر آب را مفید دانست و گفت: این امر به بهبود تصمیم گیری ها منجر خواهد شد زیرا شرایط منابع آبی در ایران بگونه ای است که باید علمی تر و کارشناسی تر برای آن تصمیم گیری کرد و طرح ها را به اجرا در آورد. 
این استاد دانشگاه با اشاره به سیل های اخیر و خسارات ناشی از آن اظهارداشت: وجود متولی واحد می تواند در حوادث مشابه به گونه ای عمل کند که از سیل به عنوان یک منبع آبی عظیم بهره گیرد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار