غلامرضا شریعتی در این مراسم با تبریک روز کارگر گفت: استقلال که از شعارهای اصلی انقلاب است در دو جنبه استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی است که استقلال سیاسی خوشبختانه محقق شده است
کد خبر: ۷۴۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ 01 May 2019
روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور آیت الله احمدی شاهرودی، استاندار خوزستان و هیئت همراه، مسئولین شهرستانی، جمعی از کارکنان و همچنین هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر در آمفی تئاتر پتروشیمی امیرکبیر به مناسبت روز جهانی کار و کارگر از کارگران نمونه بخش های مختلف مجتمع تجلیل بعمل آمد.
 
به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان در این مراسم اظهار داشت: استقلال اقتصادی تامین کننده معیشت و بهبود زندگی مردم است نقش اساسی در تحقق سایر شعارها و آرمانها دارد. اینکه مقام معظم رهبری نامگذاری سالها را بر محوریت موضوعات اقتصادی عنوان میکنند نشان‌دهنده اهمیت محوری این موضوع است و ما باید در این راه نقصان های خود را برطرف کنیم و به علم و تکنولوژی های روز مسلط شویم.
 
شریعتی افزود: باید  وابستگی های خود را در زمینه صنعت و اقتصاد کاهش دهیم. این هدف تنها با شعار کافی نیست و باید در عمل و با تحقیق و پژوهش خود را اثبات نماییم.
 
استاندار خوزستان یادآور شد: اینکه در کشورهای توسعه یافته شرایط تولید و اقتصاد ساماندهی شده است به این دلیل است که صنعت به کمک دانشگاه آمده است و یک زنجیره منسجم و هماهنگ برای سرمایه گذاری و تولید محصولات مختلف تشکیل شده است.
 
وی تصریح کرد: همچنین برای شکوفایی اقتصادی حق و حقوق کارگران نیز حتما باید رعایت شود که این راه و مسیر به سرانجام برسد چرا که کارگران نقش محوری و اساسی در تولید و اقتصاد ملی دارند.
 
شریعتی عنوان کرد: از مجموعه شرکت پتروشيمی امیرکبیر در بخش های کارگران، مدیریت و فنی که در کنار هم تلاش کردند و موجب رشد و رونق 15 درصدی تولید شدند صمیمانه تشکر میکنم.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: ما موظفیم شرایطی را فراهم کنیم که به میزان ظرفیت اسمی پتروشیمی ها تولید داشته باشیم و 25 درصد باقیمانده این حوزه هم با تامین خوراک تحت پوشش قرار گیرد.
 
 شریعتی اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده 3.2 میلیارد دلار جهت جمع آوری حدود 90 درصد از فلرها اختصاص یابد و تبدیل به خوراک پتروشیمی شود و جذب 1 میلیارد دلار از این رقم برای حوزه آغاجاری از طریق بانک سپه و صندوق توسعه مراحل نهایی خود را طی میکند و امیدواریم از این طریق بتوانیم برای فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت سازی نماییم.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: جمع آوری فلرها در بخشی از اهواز شروع شده و امیدواریم ظرف 4 سال این کار انجام شود و تولید افزایش یابد و بتوانیم ساخت فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی را با تامین مواد اولیه شروع نماییم.
 
شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سیل در استان خاطرنشان کرد: این سیل با همه خسارتی که داشت اما دستاورد کم نظیر سرمایه اجتماعی و یکپارچگی را به همراه داشت و تقریبا پس از دفاع مقدس رویدادی نداشتیم که به این شکل موجب همبستگی مردم شود و این اتحاد ملی موجب شگفتی همگان شد و باید قدر این سرمایه ارزشمند را بدانیم.
 
وی در پیان گفت: لازم می‌دانم از مشارکت شهرستان ماهشهر بویژه مجموعه پتروشیمی که در جریان سیل اخیر و مدیریت بحران پای کار آمدند نیز صمیمانه تشکر میکنم.

اسداله غلامپور مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشت: در ایام بروز حادثه سیل در استان های گلستان، لرستان و خوزستان توفیق خدمات رسانی به هم وطنانمان را داشتیم، در این ایام همکاران ما در پتروشیمی امیرکبیر به صورت خودجوش حقوق یک روز از ماه خود را برای کمک به سیل زدگان اختصاص دادند که جای تقدیر و تشکر از یکایک آن ها برای این امر خداپسندانه دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان اعضای هیئت مدیره مصوب کردند که تمامی نیازهای اداری، کارگاهی، تجهیزاتی و کالا در صورتی که تامین آن در شهرستان بندرماهشهر امکان پذیر باشد، تهیه آن از هر منطقه دیگری با هدف رونق اقتصادی منطقه، مطلقا ممنوع می باشد که خوشبختانه این موضوع از ابتدای سال جاری تاکنون به طور کامل در شرکت انجام شده است.

غلامپور اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری با تلاش کارکنان شرکت، افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلنی و الفینی شرکت در هیئت مدیره در دستور کار قرار گرفت، از این رو برنامه تغییر ظرفیت تولیدی شرکت از 70 درصد به 85 درصد درسال 98 به تصویب رسید که افزایش چشمگیر آمار تولید فروردین ماه سالجاری نشان از عزم و اراده بالای کارکنان پرتلاش این مجموعه صنعتی برای توسعه تولید است.

وی در پایان به افزایش میزان فروش محصولات پتروشیمی امیرکبیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در کنار رشد تولید، در یک ماه گذشته سال جاری آمار فروش، افزایش ٧٨  درصدی را نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته نشان می دهد، این موفقیت نیز جز با تلاش کارکنان زحمتکش پتروشیمی امیرکبیر میسر نمی شد، برای همه کارکنان عزیز آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

همچنین حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برگزاری مراسم روزکارگر در این شرکت و فراهم آوردن زمینه شادی کارگران امری بسیار پسندیده است که نشان از نگاه ویژه مدیریت این شرکت به جامعه کارگری دارد.

وی افزود: سال 98 مزین به نام "رونق تولید" است که بدون شک محور تحقق آن به دست کارگران عزیز است، ان شالله که همواره موجبات ایجاد انگیزه و روحیه بخشی کارگران ایجاد شود تا بتوانند با عزم و اراده ویژه ای به کار و تلاش در عرصه تولید بپردازند.

امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با تاکید بر موضوع توسعه اشتغال خاطرنشان کرد: متاسفانه دفاتر امام جمعه در شهرستان ها به جبهه متقاضیان شغل تبدیل شده است، امیدواریم با همت مسئولین برای توسعه اشتغال به خصوص در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی بخش زیادی از آمار بیکاری کاهش پیدا کند و بتوانیم در روز کار و کارگر جشن ریشه کنی بیکاری را در این شهرستان برگزار کنیم.

 غبیشاوی در پایان عملکرد پتروشیمی امیرکبیر در افزایش تولید را قابل توجه دانست و گفت: قطعا حضور کارگر در زمینه تولید به خصوص در شرایط تحریم اقتصادی کشور عبادت محسوب می شود، مدیرانی که این مجموعه های صنعتی را مدیریت می کنند نیز نقش بسزایی در زمینه تولید و رونق اقتصادی ایفا می کنند، خوشبختانه پتروشیمی امیرکبیر در زمینه تولید شاهد رشد و توسعه تولید بوده که در این زمینه از تلاش های دکتر شریعتی استاندار و آقای غلامپور مدیریت جدید این شرکت قدردانی می شود.

در ادامه آیت الله محمد حسین احمدی شاهرودی در این مراسم اظهار داشت: کار برای هر فرد یک وظیفه اجتماعی است، درصورتی که جهت امرار معاش برای خانواده خود باشد که همانند جهاد در راه خداست و  برای دفع دشمن است، چرا که ثابت شده است کسی که معاش نداشته باشد، دنیا ندارد، دنیا نداشته باشد به طور قطع آخرتش نیز در خطر است.

وی افزود: دنیا کشتزار آخرت است، خداوند نیز وعده داده که هر کس کار و تلاش کند، مزد خود را دریافت خواهد کرد، خداوند هم به آنهایی که برای دنیا کار می کنند و هم به آنهایی که برای آخرت کار می کنند کمک می کند، به این خاطر که توسعه اقتصادی و اجتماعی را موجب می شوند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر کار و تلاش و علم اندوزی خاطرنشان کرد:  در آیه معروف "لیس الانسان الا ما سعی" تاکید خداوند بر انسان و کار انسان است نه تاکید بر مومن و کار مومن است، مصداق این آیه را می توان در موفقیت مردم اروپا و آمریکا در کار و اکتشافات مشاهده کرد که خداوند یاری گر آنها بوده است، چرا که همواره دست از کار و تلاش دست برنمی دارند.

 احمدی شاهرودی در پایان صحبت های خود بار دیگر به اهمیت موضوع کار و کارگری تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش کارگران در تمامی عرصه ها به خصوص صنعت پتروشیمی و مجموعه صنعتی پتروشیمی امیرکبیر ستودنی است، مشهود است که گام های موثری برای بی نیازی اقتصاد کشورمان به بیگانگان برداشته اند، این مسیر بدون شک اجر دنیوی و اخروی را در برخواهد داشت.

در پایان این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه‌ پتروشیمی امیرکبیر تجلیل شد.
 
مراسم گرامیداشت روز کارگر با حضور استاندار خوزستان در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر برگزار شد
 
مراسم گرامیداشت روز کارگر با حضور استاندار خوزستان در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر برگزار شد
 
مراسم گرامیداشت روز کارگر با حضور استاندار خوزستان در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر برگزار شد
 
مراسم گرامیداشت روز کارگر با حضور استاندار خوزستان در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر برگزار شد
 
مراسم گرامیداشت روز کارگر با حضور استاندار خوزستان در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر برگزار شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار