رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نقش باغ‌های قصر دشت در تنظیم هوای شیراز گفت: با این وضع موجود تا ٣٠ سال آینده نشانی از باغ در شیراز نخواهند ماند.
کد خبر: ۷۴۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 02 May 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گفت: در گذشته شیراز ۳ هزار هکتار باغ داشت که امروز با کاهش هفتاد درصدی به هزار هکتار رسیده است.
مقیمی با بیان این که این فاجعه زیست محیطی است افزود: بخشی از آن در دو دهه گذشته به دست بعضی از متولیان شهری و بخشی از آن به دلیل مدیریت غیر علمی رخ داده است.
وی با اشاره به نقش باغ‌های قصر دشت در تنظیم هوای شیراز گفت: با این وضع موجود تا ٣٠ سال آینده نشانی از باغ در شیراز نخواهند ماند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نیاز به بازنگری جدی، فوری و کارشناسی طرح‌های حاکم بر باغ‌های شیراز به ویژه باغ‌های قصر دشت احساس می‌شود.
مقیمی با بیان این که طرح ساماندهی باغ‌های قصر دشت از سال ۱۳۷۰ کلید خورد افزود: متاسفانه تا امروز شاهد ساخت ساختمان و تشکیلاتی برای تخریب باغ‌ها هستیم.
وی گفت: باید تعاونی باغداران شیراز با حضور ذی نفعان و مالکان حقیقی باغ‌ها با نظارت عالیه شهرداری ایجاد شود تا شاهد رونق دوباره باغات شیراز باشیم.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود به نحوه استخدام در شهرداری شیراز گلایه کرد و گفت: در زمان تصدی شهردار شیراز توسط اسکندرپور تعدادی استخدام‌های جدید بدون مجوز شورا و برگزاری آزمون انجام شده است که با مدارک تحصیلی پایین، در سطح مدیریت در حال فعالیت هستند.
مقیمی گفت: شهردار تا یک هفته آینده باید استعلام استخدام‌های انجام و به همراه مدارک تحصیلی و فعالیت آن‌ها به شورا ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار