دادستان عمومی و انقلاب یزد هشدار داد که بر اساس پیش بینی ها حدود 80 درصد بازار میوه و تره بار استان در اختیار شهروندان خارجی باشد که این امر بارها به مسئولان دستگاه های مرتبط اعلام شد.
کد خبر: ۷۴۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 06 May 2019

علی اکبر شمس در کارگروه تنظیم بازار یزد با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری در نظارت هرچه بیشتر بر قیمت‌ کالاها، اظهار داشت: آمار وضعیت اداره میدان های میوه و تره بار استان طبق گزارش ها و فعالیت‌های یک ساله‌ که در این زمینه داشتیم به دست ما رسیده است.
وی افزود: پیگیری مساله بازار میوه و تره بار استان نیازمند برگزاری جلسات مستمر و عملیاتی کردن تصمیمات است و در این خصوص دستگاه قضایی استان هیچ مشکلی برای همراهی ندارد و هر لحظه اعلام شد، حاضر به همکاری کامل هستیم.
دادستان یزد تأکید کرد: در این خصوص هرجا مباحثی درباره موضوع خدماتی و شهری پیش می آید به ویژه درباره میوه و تره بار ، جای شهرداری خالی است.
شمس با تأکید بر لزوم تقویت و گسترش نظارت در بازار گفت: بسیج به ویژه بسیج اصناف، سپاه و نیروی انتظامی و برخی از اداره های استان آمادگی دارند در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به نبود تناسب قیمت‌ها در استان، دستگاه قضایی آماده هرگونه همکاری در جهت نظارت بیشتر بر قیمت‌هاست.
در این جلسه سرهنگ علی اصغرسلمانی رئیس سازمان بسیج اصناف استان یزد هم گفت: متأسفانه ناهماهنگی میان دستگاه ها موجب شد تا میدان داری و تصدی گری میدان میوه و تره بار یزد که متولی آن شهرداری است در اختیار شهروندان خارجی قرار گیرد.
همچنین در این خصوص مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: فعالیت اتباع بیگانه در کشور تابع مقررات خاصی است و متولی اصلی این بخش وزارت کشور و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد است.
محمدحسین ریاحی افزود: با این حال اتباع دارای مجوز می توانند در 53 رشته در استان فعالیت کنند ولی در بحث مواد غذایی ممنوعیت فعالیت دارند.
استان یزد یک‌میلیون 138 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، افزون بر 600 هزار نفر در شهرستان یزد شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان‌های فجر، فهرج، اله آباد و محمدآباد ساکن هستند.
شهرستان یزد 2 میدان میوه و تره بار دارد که یکی در شهر شاهدیه و دیگری در کمربندی شهر یزد مستقر است .
شمار شهروندان افغان مجاز به اقامت در استان یزد حدود 120 هزار نفر است و از مجموع 10 شهرستان استان ، حضور اتباع خارجی در بافق، بهاباد و خاتم ممنوع است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار