رییس ستاد شهر هوشمند شهرداری اصفهان گفت: دادن اجازه دسترسی به همه برنامه های کاربردی بر روی گوشی های تلفن همراه، امنیت اطلاعات کاربران را تهدید می کند.
کد خبر: ۷۴۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 06 May 2019

به گزارش تابناک، به گفته مهدی بهروزی زمانی که کاربران برای استفاده از برنامه های کاربردی و خدمات رایگان در گوشی های تلفن همراه، اجازه دسترسی را در اختیار تولید کننده برنامه ها و سیستم ها قرار می دهند، در واقع امکان دستیابی آنها به همه اطلاعات روی گوشی را فراهم کرده اند.
وی با بیان اینکه این موضوع در برخی موارد مانند سخت افزارها از جمله سرورها و روتِرها اجتناب ناپذیر بنظر می آید، تصریح کرد: اما در سایر موارد، کاربران می توانند اجازه دسترسی به برنامه ها و اطلاعات خود را محدود کنند تا امکان هرگونه نفوذ در آن از بین برود.
این کارشناس امنیت اطلاعات با اشاره به اینکه بسیاری از کاربران از روی ناآگاهی اجازه دسترسی به همه برنامه ها و اطلاعات را می دهند، اظهار داشت: اگر کاربران اجازه همه نوع دسترسی به بخش های مختلف گوشی را بدهند، تولیدکنندگان و گردانندگان سیستم ها می توانند هر عملی که قصد کنند را روی گوشی انجام دهند.
به گفته وی، به همین علت بود که چندی پیش، برنامه های هاتگرام و تلگرام طلایی از روی گوشی بسیاری از کاربران ایرانی حذف شد زیرا اجازه دسترسی به دیگران داده شده بود.
بهروزی توضیح داد: کاربران هنگام نصب برنامه ها باید دسترسی‌های غیرمرتبط را حذف کنند و اگر برنامه نصب شده ای دارند به بخش دسترسی مراجعه و دسترسی برنامه‌های مختلف را به صورت مجزا بررسی کنند.
وی ادامه داد: همچنین برای این کار و جلوگیری از پاک شدن برنامه ها و نرم افزارها می توان گزینه به روز کردن خودکار را غیر فعال کرد.
این کارشناس امنیت اطلاعات با تاکید بر اینکه لازم است مدیران مختلف بخصوص دستگاه های اجرایی نیز از نسخه های تلفن همراه امن استفاده کنند، گفت: اهمیت و ضرورت استفاده از نرم افزارهای بومی در این مباحث بیش از پیش روشن می شود.
بهروزی با اشاره به استفاده از فیلتر شکن های مختلف برای دسترسی به برنامه هایی مانند تلگرام، افزود: این فیلترشکن ها بویژه نسخه های رایگان آن، مسائل و تهدیدهای زیادی بهمراه دارند که لازم است کاربران به این نکات توجه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار