فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان از کشف یک لاشه قوچ و ۲ میش وحشی در نطنز خبر داد و گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل زادو ولد حیات وحش، برخورد جدی با متخلفان شکار انجام می شود.
کد خبر: ۷۴۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 06 May 2019

به گزارش تابناک، مرتضی جمشیدیان با بیان اینکه فلسفه وجود هر موجود زنده در این دنیا مشخص است و وجود حیات وحش نیز برای حفظ چرخه حیات لازم است، اظهار داشت: کم شدن بی قاعده هر یک از گونه‌های حیات وحش، در چرخه زندگی تمامی موجودات زنده از جمله انسان اثرات منفی دارد.

وی بیان داشت: اصفهان استانی چهارفصل و داری مناطق حفاظت شده بی بدیلی است و برخی گونه‌های گیاهی و جانوری در این استان به واقع کم نظیر یا از گونه‌های در معرض انقراض هستند.

برخورد جدی با متخلفان شکار مناطق حفاظت شده اصفهان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس حفاظت از این مناطق به شکل شبانه روزی انجام و با توجه به فصل زاد و ولد حیات وحش با هر نوع تعرض به حریم این مناطق و یا اقدامات شکارچیان برخورد بسیار جدی انجام می‌شود.

وی با اشاره به کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در هفته گذشته گفت: مأموران یگان با توجه به شنیده شدن صدای تیر در منطقه شکارممنوع کرکس بلافاصله به این محل اعزام شدند.

جمشیدیان افزود: مأموران پس از گشت زنی موفق شدند سه شکارچی را در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کرکس دستگیر کنند و لاشه یک رأس قوچ وحشی به همراه اسلحه گلنگدنی، تعدادی فشنگ، چاقو و دوربین دوچشمی نیز در این محل کشف شد.

کشف لاشه دو رأس میش وحشی آبستن در منطقه حفاظت شده کرکس

وی به دستگیری یک متخلف شکار دیگر در همین منطقه اشاره کرد و گفت: پس از بازرسی از متخلف شکار و صید لاشه دو رأس میش وحشی آبستن و یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی کالیبر ۲۷۰ و مهمات شامل ۶ عدد فشنگ کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه حفاظت از گونه‌های گیاهی مناطق حفاظت شده نیز در دستور کار مأموران یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد، ابراز داشت: بر این اساس در هفته گذشته دو شکارچی که به کندن رستنی‌های گلستان کوه در شهرستان خوانسار اقدام می‌کردند به همراه ادوات شکار مانند یک قبضه سلاح تکلول مجاز و یک قبضه سلاح تک لول غیر مجاز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار