مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان: 
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: ۸۸ درصد بافت منطقه ۱۳شهر اصفهان فرسوده است.
کد خبر: ۷۴۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 07 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، محمد شرفا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین بافت فرسوده در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در قائمیه و دستگرد واقع شده است.
وی بیان داشت: برای باز آفرینی بافت فرسوده در محله قائمیه زمینی  به مساحت دوهزارمتر مربع درنظر گرفته شده است همچنین دولت نیز وعده داده که زمین کارخانه لوله را دراختیار قرار دهد تا مشکلات بافت فرسوده به تدریج برطرف شود.
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان  با اشاره به ایجاد دفتر تسهیل گری در محدوده قائمیه تصریح کرد: برای احیای بافت فرسوده  دفتر تسهیلگری در محله قائمیه ایجاد و مناقصه برای به کارگیری مشاور انجام شده است.
وی اضافه کرد:  برای احداث مرکز کنترل ترافیک در منطقه ۱۳ حدود سه میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.
شرفا با اشاره به اینکه  منطقه ۱۳ باتوجه به اینکه در ورودی شهر قرار دارد جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران و مهاجران دارد، ادامه داد: 
وی با اشاره به ایجاد دفتر تسهیل گری در محدوده قائمیه تصریح کرد:  شهرداری با کمک سرمایه گذاران پروژه هایی را تعریف می‌کند تا توسعه و رشد منطقه را همراه داشته باشد.
وی با اشاره به فعالیت مشاغل مزاحم در بخش ورودی این منطقه از سمت اتوبان ذوب آهن گفت: مشاغل مزاحم آفتی در شهرهای مختلف هستند که البته ساماندهی بخشی از آن ها در این منطقه انجام شده است.
شرفا اعلام کرد: در سال جاری درصدد باز کردن انتهای خیابان قائمیه و وصل آن به خیابان آتشگاه هستیم که برای این‌امر مشاور به کار گرفته شده است و به زودی اقدام خواهد شد.
وی افزود: برای این منظور از  سال گذشته کمیسیون عمران شورای شهر  پروژه اتصال انتهای خیابان قائمیه به خیابان آتشگاه را پذیرفت که هم اکنون در دست مطالعه و طراحی است.
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان افزود:  در سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر منطقه ۱۳ هزینه شد.
وی گفت: یکی از موضوعات نفس گیر شهرداری ها، تملک و آزادسازی برای اجرای پروژه هاست که می طلبد شهروندان در این باره همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند.
وی در خصوص ساماندهی ترافیک ورودی غرب اصفهان گفت: طرح تعریض پل زندان در دستور کار قرار گرفته، اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند ورود پیدا کند بلکه باید با همکاری و تفاهم شهرداری ابریشم و اداره راه برای اجرای طرح تعریض پل زندان اقدام کرد.
مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از خواسته‌های به حق مردم این منطقه احداث پارکینگ اطراف بیمارستان میلاد است از این رو زمینی برای احداث پارکینگ موقت در نظر گرفته ایم.
وی با اشاره به پروژه‌های محرک توسعه منطقه ۱۳ اظهار کرد: اعتقاد داریم برای اصلاح وضعیت محله‌های قائمیه و دستگرد پروژه‌های محرک توسعه باید در این منطقه تعریف شود، اما نگاه شورای شهر متفاوت است از این رو مقرر شده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان دیدگاه مناطق برای تعریف پروژه‌های محرک توسعه را بررسی کند و سپس تشخیص داده شود که کدام یک از آن‌ها قابلیت اجرایی دارد.
شرفا تأکید کرد: یکی از موثرترین راهکارها برای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی استفاده از توانمندی بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این منطقه است.
وی یادآور شد: در سال جاری به شرط تحقق کامل ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه منطقه ۶۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی منطقه هزینه خواهد شد چرا که درصدد هستیم با اجرای پروژه های عمرانی تحول عظیمی در این منطقه ایجاد کنیم.
مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: درصدد راه اندازی بازار شب در منطقه ۱۳ هستیم چرا که اقتصاد منطقه را متحول و باعث اشتغالزایی می شود.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار