هشت مؤسسه و صندوق قرض الحسنه غیرمجاز در استان اصفهان اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان با وعده پرداخت سود و وام کم بهره کردند تاکنون هشت نفر آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 08 May 2019

به گزارش تابناک، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان اظهار داشت: این موسسه ها فاقد مجوزهای لازم از بانک مرکزی بودند و در مجموع 517 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کردند.
سرهنگ جواد درستکار افزود: این مراکز که شامل پنج موسسه و سه صندوق قرض الحسنه بودند در قالب پرداخت سود بالا و وام با بهره پایین، سرمایه های مردم را جذب می کردند.
وی با بیان اینکه شکایت هایی از سوی مردم از موسسه ها و صندوق های مذکور گزارش شد، گفت: در این پرونده تاکنون هشت نفر دستگیر و پرونده آنها تحویل مقام های قضایی شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در جهت مبارزه قاطعانه با اخلالگران در نظام اقتصادی با رصد اطلاعاتی و تحقیقات پنج موسسه و سه صندوق قرض الحسنه غیر مجاز و بدون مجوز از بانک مرکزی را شناسایی کردند.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: هر موسسه و صندوق قرض الحسنه بدون مجوزی که به بهانه پرداخت سود و وام کم بهره به مردم راه اندازی شود، غیر مجاز و مصداق بارز اخلال در نظام اقتصادی است و پلیس برابر قانون با این گونه موارد برخورد می کند.
وی با بیان اینکه برخی از این موسسه ها و صندوق ها با هدف کلاهبرداری راه اندازی می شوند، به شهروندان توصیه کرد از سپردن سرمایه های خود به این موسسه ها خودداری کنند و در صورت مشاهده فعالیت های غیر مجاز موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار