معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشت‌آزادگان با اشاره به تداوم آبگرفتگی در 3 روستای دشت آزادگان، گفت: در روزهای آینده با ترمیم سیل‌بند روستاهای شاکریه و مطیعات، جاده چذابه بازگشایی می‌شود و کشاورزان می‌توانند برای کشت تابستانه آماده شوند.
کد خبر: ۷۴۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 10 May 2019

زاهد فردوس پناه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشت‌آزادگان اظهار کرد: از 10 روستای دشت‌‌آزادگان که زیر آب رفته بود 7 روستا از آب تخلیه شده و 3 روستای دیگر همچنان زیر آب است.

وی افزود: در سه روستای ابو رفوش، شخیتر و مچریه  عملیات دایک سازی دور روستاها جهت تخلیه آب در حال انجام است؛ در روستای مچریه سیل بندهای روستای دفار ، ام الصوانی و نهر عَمه  همچنین کانال wmd باید بسته شود تا بتوان سیل بند این روستا را ترمیم و آب را خالی کرد.

فردوس‌پناه با تأکید بر سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه آب از روستاها با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: پس از تخلیه آب از روستاها عملیات آهک پاشی و سم پاشی با هدف جلوگیری از وقوع برخی بیماری‌ها و رعایت مسائل بهداشتی انجام شد.

وی با اشاره به استقرار حدود 400 نفر از اهالی روستای دشت‌آزادگان در تپه‌های الله‌اکبر، بیان کرد: اغلب این اهالی برای دسترسی داشتن به مراتع جهت تامین خوراک دام خود همچنان به تپه‌ها پناه آوردند.

فرودس پناه گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تخلیه آب از روستاهای سیل‌زده و انجام اقدامات بهداشتی  در روستاها ظرف روزهای آینده روند بازگشت مردم به روستاها در دشت‌آزادگان تسریع یابد.

وی افزود: در حال حاضر 21 خانوار از سیل‌زدگان روستاهای دشت‌آزادگان در اردوگاه تربیت‌بدنی، 9 خانوار در مدرسه 17 شهریور دشت‌آزادگان  و 400 نفر در غالب 112 خانوار در تپه‌های الله اکبر مستقر هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشت‌آزادگان در رابطه با بسته شدن جاده چذابه، عنوان کرد: جاده چذابه به دلیل باز بودن سیل‌بندهای روستاهای شاکریه و مطیعات همچنان زیر آب است که از طرف استانداری مقرر شد اداره راه و شهرسازی استان با تعیین اولویت‌بندی 14 سیل‌بند روستاهای دشت‌آزادگان را ترمیم کند.

 وی عنوان کرد: با ترمیم سیل‌بند این روستاها علاوه بر باز شدن جاده چذابه، آب از زمین‌های کشاورزی تخلیه و کشاورزان می‌توانند خود را برای کشت تابستانه آماده کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار