مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: تعدادی از اماکن تاریخی هستند که در فهرست میراث ملی ثبت شده‌اند اما جز نفایس ملی نیستند و می‌توان از آن‌ها بهره برداری‌هایی کرد که شان آنها را خدشه دار نکند.
کد خبر: ۷۴۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 11 May 2019

به گزارش تابناک، فریدون اله‌یاری اظهار کرد: برخی از بناهای تاریخی که زیرمجوعه سازمان میراث فرهنگی قرار دارد جز نفایس ملی هستند و باید حتماً در سازمان مدیریت شوند اما تعدادی از اماکن تاریخی هستند که در فهرست میراث ملی ثبت شده‌اند اما جز نفایس ملی نیستند و می‌توان از آن‌ها بهره برداری‌هایی کرد کهشان آنها را خدشه دار نکند، این بناها عمدتاً شامل خانه‌های تاریخی، حمام‌ها و انبارها هستند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: برای این بناها طرح‌های کاربری در کمیته فنی که در سطح ملی تعریف شده مطرح می‌شود و اگر قابلیت اجرایی داشته باشد به بهره برداری می‌رسد.

اله یاری با بیان اینکه طبق ماده ۲۷ تنها بهره برداری از بنا واگزار می‌شود و مالکیت آن‌ها در اختیار دولت است، گفت: کاربری مصوب که پیشنهاد می‌شود سرمایه گذاران می‌توانند در قالب طرح‌های مرمتی مورد تصویب میراث فرهنگی از بنا بهره برداری کنند، بعد از پایان مدت تعریف شده برای سرمایه گذار بنا با توجه به احیا و بازسازی صورت گرفته به دولت واگذار می‌شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۴ بنا در این طرح مصوب قرار گرفته است اضافه کرد: مدت بهره برداری به میزان سرمایه گذاری بستگی دارد و کاربری تعریف شده بین ۵ سال تا ۲۰ سال است که با ارزیابی‌های صورت گرفته زمان بازگشت پول سرمایه گذار محاسبه و بررسی می‌شود.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار