مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 14هزار کسری نیروی آموزشی در استان اصفهان وجود دارد که موجب شده تنها در ناحیه چهار آموزش و پرورش شهر اصفهان، بیش از 80درصد معلمان، بازنشته باشند.
کد خبر: ۷۴۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 12 May 2019
به گزارش تابناک، محمد اعتدادی با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم حال جامعه خوب باشد،‌ باید حال آموزش و پرورش خوب باشد. اما همانگونه که می‌دانید، آموزش و پرورش آنچنان که باید و شاید، از حال خوبی در زمینه مشکلات مالی و نیروی انسانی برخوردار نیست. باید همه ایام و روزها متعلق به معلمان و تعلیم و تربیت باشد.
 
وی ادامه داد: استان اصفهان، مهر گذشته با کسری 14 هزار نیروی آموزشی مواجه شد. این در حالی است که مهر باید با همه کلاس‌ها آغاز شود و مردم دغدغه و فقدانی را حس نکنند. از طرفی نیروی جدیدی نیز به آموزش و پرورش تخصیص داده نمی‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این کسری نیرو باید از طرق دیگر جبران شود. این نیاز توسط راهکارهایی از جمله استفاده از نیروی بازنشسته آموزش و پرورش تامین می‌شود. در دوره متوسطه اول ناحیه چهار اصفهان بالای هشتاد درصد از نیروی بازنشسته استفاده می‌شود. این استفاده از نیروی بازنشسته، مشکلاتی ایجاد می‌کند.
 
اعتدادی ادامه داد: بخشی از نیاز توسط خرید خدمات آموزشی تامین می‌شود که بعد از یک ماه آموزش به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند. از شهر اصفهان تا دورترین نقطه شهر، معلمان به صورت طرح خرید خدمات آموزشی مشغول کار هستند که گاهی تا شش ماه حقوق آنها پرداخت نشده است.
 
وی افزود: در شهر اصفهان نیز نیروهای خرید خدمات آموزشی، بیش از یک سال حقوق نگرفته بودند. در واقع اولویت نخست، پیگیری مطالبات همکاران قرار گرفت. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار