عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط نماینده کاشان است که پیگیر طرح استان اصفهان شمالی است گفت: دیگر نمایندگان استان مخالف این طرح هستند.
کد خبر: ۷۴۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 13 May 2019

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد اظهار کرد: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی چون اعلام وصول شده بود مراحل قانونی خود را طی می‌کند که یکی از مراحل آن کمیسیون شوراهای مجلس است.

وی افزود: در کمیسیون شوراها طرحی که اعلام وصول شده باشد را رأی‌گیری می‌کنند و اگر کلیات طرحی رأی بیاورد، جزئیات آن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. طرحی که هم‌اکنون اعلام وصول شده است تقسیم کردن چهار استان کشور است که استان اصفهان شمالی یکی از آن است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تقسیم استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و اصفهان گفت: کلیات این طرح رأی آورده ولی مخالفان جدی دارد که باید منتظر بود تا جزئیات آنچه اندازه طول می‌کشد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه اگر جزئیات طرح رأی بیاورد و اصلاحات برطرف شود طرح به مجلس می‌آید، گفت: سپس این طرح که توسط گروهی از نمایندگان دنبال می‌شود باید در صحن مجلس رأی بیاورد و بعد از آن نظر شورای نگهبان را بگیرد.

وی گفت: موقعیت شهرستان اردستان از لحاظ مسافت با کاشان و اصفهان تفاوتی ندارد، ولی از لحاظ اعتبار ملی، اصفهان برای اردستان به مراتب مهم‌تر از کاشان است. همچنین اقبال مردم شهرستان به این موضوع این است که اگر در این طرح اردستان مرکزیت و یا موضعیت نداشته باشد ترجیح می‌دهند که تابع شهرستان اصفهان باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه باید صبر کرد تا طرح به صحن علنی مجلس بیاید و نمایندگان موافقت و مخالفت‌های خود را مطرح کنند، گفت: به نظر بنده این طرح مخصوصاً در استان اصفهان مخالفان جدی دارد مگر اینکه موافقان طرح بتوانند به صورت تجمیعی و سیاسی رأی برخی از نمایندگان را جمع کنند.

طباطبایی نژاد در خصوص مواضع نمایندگان استان اصفهان درباره این طرح هم گفت: فقط نماینده کاشان است که پیگیر این موضوع است و دیگر نمایندگان استان یا مخالف هستند و یا بی‌تفاوت هستند. آنچه  واضح است نمایندگان استان اصفهان موافق این طرح نیستند.

وی با بیان اینکه دو مرحله اصلی این طرح باقی‌مانده و طبیعتاً مخالفت و موافقت‌هایی دارد، تأکید کرد: خیلی بعید است که این طرح در صحن مجلس رأی بیاورد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار