کد خبر: ۷۴۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 13 May 2019

در هر کدام از فصل های سال سفر می تواند جذابیت خاص خودش را باشد، اما دو فصل بهار و پاییز که نمایان گر قدرت و زیبایی بی نظیر طبیعت سفر می تواند حال و هوایی دیگر داشته باشد. بهار با گذر زمستان و شکوفه های زیبایی که بر روی درختانی که تا چند هفته ی قبل خشک و بی روح بودند واقعا برای هر فردی می توانید بسیار شگفت انگیز باشد. 


سفر به استانبول

یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری شهر استانبول در ترکیه است. این شهر تقریبا در اغلب اوقات سال شرایط مناسبی را برای سفر دارد. تقریبا هم می توان گفت بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است. چرا که از میزان بارش های فصلی کم شده و هوا طراوت خاصی را به خود می گیرد. همچنین حراجی ها و برنامه های ویژه مخصوص نوروز نیز در این فصل برگزار می شود که همگی سبب می شوند شما سفری عالی را تجربه کنید. فصل بهار که از ماه مار تا می در این شهر آغاز می شود شرایط برای مسافرت در عالی ترین حد ممکن قرار دارد و در طی ماه های مارس تا می شدت بارش‌ها به تدریج کمتر و هوا مساعدتر می‌شود ولی قیمت اقامتگاه‌ ها و بلیط‌های شرکت‌ های هواپیمایی کمی بالا می رود اما نه به اندازه تابستان پس اگر خواستید برای سفرهای خارجی در بهار خودتان برنامه ریزی کنید استانبول یکی از بهترین فصل ها محسوب می شود. اما اگر به دنبال خرید و تخفیف های خرید باورنکردنی هستید در فصولی مانند پاییز و زمستان سفر به استانبول و آنکارا زمان بهتری هستند.

بهار در استانبول

 

سفر به تایلند
همانطور که می دانید صنعت گردشگری در کشور تایلند یکی از مهمترین منابع اقتصادی است، پس در واقع هر زمان که خواستید می توانید برای سفر به این کشور تصمیم بگیرد، اما فصل بهار با توجه به شرایط هوایی مناسبی که در این کشور برقرار است تقریبا می توان گفت که زمان بهتری است. البته باید توجه داشته که فصل بهار که از ماه های مارس و آوریل در این کشور آغاز می شود دمای هوای حدودا ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است و برای رفتن به سمت سواحل آفتابی گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود. یکی دیگر از مواردی که سبب می شود بگویم تایلند یکی از گزینه های جذابی برای سفرهای خارجی در بهار محسوب می شود سال نوی آن ها است که از ۱۳ تا ۱۵ آوریل شروع می شود و می توانید در جشن های مختلف آن ها شرکت کنید در این روز آبی خوشبو بر روی مردم ریخته می شود تا گناهان و بخت بد از روی آن ها شسته شود.

بهار در تایلند

 

سفر به سنگاپور
بعد مالزی کشور سنگاپور هم می تواند گزینه ی مناسبی برای سفرهای خارجی در بهار محسوب شود. البته باید بگوییم که سنگاپور جز سفرهای لوکس و گران قرار می گیرد و اگر بودجه زیادی برای سفر در نظر ندارید این کشور را از لیست سفرهای خارجی در بهار خود حذف کنید. بهار در سنگاپور خشک و بی باران است و به همین دلیل جزء بهترین زمان سفر به سنگاپور محسوب می شود. دمای هوا در طول بهار معمولا حول و حوش ۲۴ درجه سانتیگراد است و آنقدر دلپذیر و مطبوع است که دوست دارید مدام در خیابان ها و فضای باز باشید.

در این فصل دو فستیوال مهم هم برگزار می شوند که عبارتند از فستیوال بین المللی فیلم سنگاپور و جام قهرمانی بین المللی سنگاپور ایرلاینز

بهار در سنگاپور

 

سفر به مالزی
یکی از پرطرفدارترین کشورهای جنوب شرقی آسیا مالزی است. کشوری که در تمام طول سال شرایط آب و هوایی یکنواختی دارد و اوج بارش باران های موسمی مالزی در ماه های اکتبر و نوامبر ( آبان و آذر) است. در هر وقتی از سال که به این کشور بروید، لباس کتان و غیر جذب، گزینه ی مناسبی است. علیرغم اسلامی بودن کشور، پوشش در آن آزاد است اما خانم ها بهتر است لباس مناسب بپوشند و در آخر هم اینکه با توجه به متغیر بودن آب و هوا، بهتر است همیشه چتر همراهتان داشته باشید!

بهار در مالزی

 

سفر به هند
خوب نوبتی هم باشد نوبت هند است، کشوری با سرزمین های کهن که می تواند برای همه جور سلیقه ای گزینه ی بسیار عالی محسوب شود. کشور هند با برگزاری فستیوال ها و جشن های متنوع سبب شده است تا گردشگران زیادی شهرهای آن برای سفرهای خارجی در بهار انتخاب کنند. یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین رویداد فصل بهار هند برگزاری فستیوال هولی یا جشن رنگ هند باشد. در این فستیوال که به مناسبت آغاز فصل بهار برگزار می شود مردم پودرهای رنگی را که اغلب از مواد کاملا گیاهی تهیه شده روی همدیگر می پاشند و به این ترتیب رنگارنگ ترین صحنه ها را خلق می کنند.

بهار در هند

 

سفر به جزایر مالدیو
جزایر مالدیو گزینه ای عالی برای سفرهای ماه عسلی! جزیره ای زیبا و شگفت انگیز که با فراهم آوردن بهترین هتل ها و تفرجگاه ها دنیای بهتری را برای مسافران فراهم آورده است. اگر برنامه ای برای سفرهای خارجی در بهار دارید جزایر مالدیو را هم در اولویت قرار دهید.

سفر به باکو
دیگر مقصدی که برای سفرهای خارجی در بهار پیشنهاد می شود آذربایجان است، شهری تاریخی با آب و هوای مناسب در این فصل از سال که گزینه ی بسیار مناسبی است.

بهار در مالدیو

 

گرجستان
کشور گرجستان با دو شهر مشهور و محبوب تفلیس و باتومی همواره جز انتخاب های مسافران برای سفرهای خارجی محسوب می شود. این کشور در فصل بهار شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی را دارد و در ماه های اخیر بهار شاهد بارش های پراکنده ای می باشد. لازم است بدانید ماه می که از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد آغاز می شود پر باران ‌ترین ماه فصل بهار است.

سفر به ارمنستان
ارمنستان هم که با توجه به فاصله نسبتا کمی که با ایران دارد در فصل بهار گزینه مناسبی برای سفرهای خارجی در بهار محسوب می شود. با توجه به این که ارمنستان در زمستان ها سرد و تابستان های بسیار گرمی که دارد فصل بهار شرایط مناسبی را برای سفر دارا می باشد.

بهار در گرجستان

 

سفر به چین
چین کشوری بزرگ که شاید بتوان گفت جز گزینه های بسیار جذاب برای سفرهای خارجی هر گردشگر قرار گیرد. شما اگر قصد تجارت داشته باشید یا تفریح چین برای شما انتخاب خوبی محسوب می شود. بهترین زمان برای سفر به چین ماه می یا همان اردیبهشت است.

بهار در چین

 

مالدیو
مالدیو یکی از رویایی ترین مجمع الجزایرهایی است که در نزدیکی اقیانوس آرام قرار گرفته و لقب بهشت استوایی را در این منطقه برای خود کسب کرده است. مالدیو برای کسانی که می خواهند به سفری لوکس یا ماه عسل بروند بهترین گزینه است و می توانند با قدم زدن بر روی ماسه های سفید رنگ آن و سواحل شنی سفید که دارد ایامی خوشی را سپری کنند.

ژاپن
اگر قصد سفر به کشور ژاپن را دارید، پیشنهاد ما این است که برنامه سفرتان را برای فصل بهار تنظیم کنید. بهترین زمان برای سفر به این کشور از ۱۰ اسفند تا ۱۰ اردیبهشت است که با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و شکوفه های بهاری معروف آن انتخابی بسیار عالی برای سفرهای خارجی در بهار محسوب می شود.

بهار در ژاپن

 

سفر به آمستردام
یکی از کشورهای محبوب برای گردشگرانی که اهل اروپاگردی هستند، آمستردام است. بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌ است و مانند یک موزه ی روباز می باشد، از جذاب ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر آمستردام، قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد. این شهر در فصل بهار رنگ و بوی دیگری دارد و زمین های وسیعی را مشاهده خواهید کرد که تا بی کران لاله زارهای زیبا روییده اند.

 

آمستردام

سفر به سریلانکا
پیشنهاد دیگری که برای سفرهای خارجی در بهار وجود دارد سفر به سریلانکا است. برای سفر در بهار به سمت این کشور مناطق شمال، مرکز و شرق سریلانکا می تواند گزینه ی بسیار جذاب و مناسبی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار