دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای جهت توانمند شدن ایثارگران برای خوداشتغالی و کارآفرینی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 14 May 2019

مدیرکل بنیاد قزوین:دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای برای ایثارگران برگزار می‌شود 


به گزارش تابناک قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست با کارکنان حوزه‌ی اشتغال بنیاد استان گفت: بیکاری بزرگترین معضل و چالش امروز کشور است.
وی افزود: بیکاری تبعات فراوانی دارد و بسیاری از مشکلات را در خانواده و جامعه به وجود می‌آورد که باید از همه‌ی ظرفیت‌ها برای ریشه‌کن کردن آن استفاده کنیم.
حقایق‌پور گفت: جامعه ایثارگران نیز همانند سایر مردم برای شاغل شدن دچار مشکلاتی هستند که مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بهره‌گیری از راهکارهای مختلف مانند وام دادن، کارآفرینی و آموزش دادن تلاش می‌کنند تا آنها را وارد بازار کار کنند.
وی افزود: طی انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد با فنی‌وحرفه‌ای، دوره‌های آموزشی برای ایثارگران جهت خوداشتغالی و کارآفرینی برگزار می‌شود تا آنها در یک حرفه توانمند شده و با دریافت وام به کار مشغول شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در حوزه‌ی اشتغال سهمی برای جامعه ایثارگران ایجاد شده و ما هم باید در خدمت آنها باشیم و هر آنچه در توان داریم به این قشر معظم ارایه دهیم.
وی خطاب به کارکنان گفت: هر ایثارگری که به شما عزیزان مراجعه می‌کند حتما مسایل مختلف بیکاری و تسهیلات بنیاد را در اشتغالزایی آنها تشریح کنید تا در جریان همه امور باشند.
این مسوول افزود: همچنین کارکنان اطلاعات خود را در خصوص قوانین و بخشنامه‌ها ارتقا دهند و اطلاع‌رسانی به موقع به ایثارگران برای دریافت تسهیلات و وام اشتغالزایی داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه امروز شرایط استخدامی در دستگاه‌ها محدود شده است، گفت: سعی کنید جامعه ایثارگران به ویژه افرادی که دیپلم و زیر دیپلم دارند به سمت کارآفرینی هدایت کنید.
وی افزود: اشتغال ایثارگران باید به لحاظ مهم و حیاتی بودن در اولویت کاری کارکنان باشد و تلاش کنید تا فرصت شغلی از کسی ضایع نشود زیرا از بین رفتن یک سهمیه شغل، دیگر غیرقابل جبران است.
حقایق‌پور گفت: همه‌ی ما در قبال خداوند و ایثارگران مسوولیت داریم و بایستی به نحو مطلوبی در ایجاد شغل برای بیکاران همت کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بر تعامل با دستگاه‌های اجرایی جهت اشتغالزایی جامعه ایثارگران تاکید کرد و افزود: از هر ظرفیتی که این دستگاه‌ها دارند استفاده کنید تا آنها وارد بازار کار شوند.
در ادامه این جلسه، محمدرضا شکوهی رییس اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطالبی پیرامون اشتغال و کارآفرینی، بیمه، صندوق توسعه ملی، وام سامانه کارا، تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران در دستگاه‌ها، کارورزی و مشاوره‌ بیان کرد.
وی همچنین طی کارگاه آموزشی نحوه‌ی کار با سیستم سجایا و ارایه‌ی خدمات به جامعه ایثارگران را برای کارکنان حوزه‌ی اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تشریح کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار