دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خواستار شد؛
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: از دولت‌مردان درخواست کردیم کالاهای موردنیاز جامعه کارگری بدون واسطه و از طریق تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی یا شبکه‌ توزیع دولتی با نرخ مناسب توزیع شود.
کد خبر: ۷۴۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 15 May 2019

به گزارش تابناک، اصغر برشان درباره کمک هزینه مسکن کارگران که در سال ۱۳۹۷ به تصویب شورای‌عالی کار رسیده اما هنوز توسط دولت ابلاغ نشده است، اظهار کرد: دولت در زمینه کمک هزینه مسکن کوتاهی کرده است. با وجود اینکه شورای‌عالی کار در سال گذشته، قبل از پرداختن به حداقل دستمزد در سال ۱۳۹۸، افزایش حداقل کمک هزینه مسکن را از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان تصویب کرد اما این مصوبه هنوز در هیئت دولت تصویب نشده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه کمیته اقتصادی دولت این موضوع را تصویب کرده است هنوز عملا در دولت تصویب نشده اما به نظر من دولت نیز به زودی آن را ابلاغ خواهد کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اعلام کرد: از دولت‌مردان درخواست کردیم باتوجه به وضعیت معیشتی کارگران و به طور کل مزد بگیران، در شرایط کنونی برای رفاه حال آنها و تعادل بخشی به بازار، به وسیله بن یا سبد کالاهای اساسی بدون واسطه و از طریق تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی یا شبکه‌ توزیع دولتی کالاهای موردنیاز جامعه کارگری نظیر مواد پروتئینی و نظایر آن، با نرخ مناسب توزیع شود.

وی افزود: وجود چنین شبکه توزیعی می‌تواند به جلوگیری از احتکار و تعادل‌بخشی به سایر قشرهای جامعه نیز منجر شود. به عنوان مثال گوشت برزیلی، مغولی و از این قبیل، در بعضی از شبکه‌ها توزیع شده اما متاسفانه کارگران به‌علت گرفتاری نتواستند از این گوشت‌ها استفاده کنند.

برشان ادامه داد: بنابراین پیش‌بینی شده است چنین کالاهایی که قیمت آن در بازار تفاوت دارد از شبکه‌های توزیع به صورت مستقیم، انجام و در اختیار مزد بگیران که عمده آنها کارگران هستند، قرار گیرد.

هیچ حقوق عقب افتاده‌ای برای کارگران شهرداری وجود ندارد

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به آمار افراد تحت بیمه تامین اجتماعی، اصفهان شهری تقریبا کارگری است و بیش از ۶۰ درصد مردم آن عضو جامعه کارگری هستند؛ این افراد اگرچه بیشتر جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما از مستحق‌ترین قشرها محسوب می‌شوند.

وی درباره حقوق‌های عقب افتاده کارگران شهرداری‌ها نیز گفت: با کنترل و نظارت‌هایی که در شهرداری و شورای شهر انجام شده است، امروز می‌توان به جرات گفت در مجموعه کارگران مختلفی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای شهرداری کار می‌کنند هیچ حقوق عقب افتاده‌ای وجود ندارد و اگر کارگران موردی را می‌شناسند حتما به مسئولان اطلاع دهند تا بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان درخصوص ارائه خدمات رفاهی به کارگران اظهار کرد: کارگرانی که تمایل دارند می‌توانند با عضویت در خانه کارگر از خدمات و تسهیلات خانه کارگر مانند خدمات مسافرتی، صنفی و رفاهی توسط کارت‌های عضویت خود همانند سال‌های گذشته بهره‌مند شوند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار