پرسپولیس در یکی از فشرده‌ترین و رقابتی‌ترین ادوار لیگ، برای سومین بار پیاپی، قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد تا پنج بار در فرمت جدید مسابقات و جمعا دوازده بار در تاریخ رقابت‌های باشگاهی ایران، فاتح لیگ شود که بیش از هر تیم دیگری است. گل برتری پرسپولیس را بودیمیر، هموطن برانکو به ثمر رساند که تنها گل داخلی او در این فصل بود! سپاهان و استقلال نیز با پیروزی، رتبه‌های دوم و سوم را اشغال کردند و پدیده با برد در تبریز احتمال زیاد سهمیه آسیا را بالاتر از تراکتور گرفت.
کد خبر: ۷۴۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 17 May 2019

پارس جم 0 - پرسپولیس 1 / سپاهان 2 - استقلال خوزستان 0 / استقلال 2 - سپیدرود 1 / ماشین سازی 1 - پدیده 2 / فولاد 2 - تراکتورسازی 2 / نفت مسجدسلیمان 2 - ذوب آهن 2 / نساجی 1 - پیکان 0 / سایپا 0 - نفت آبادان 3

پرسپولیس با هدایت سرمربی کرواتش پارس جم را مغلوب کرد و برای سومین مرتبه پیاپی فاتح لیگ برتر فوتبال ایران شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پرسپولیس با این پیروزی ارزشمند خارج از خانه ۶۱ امتیازی و موفق شد بالاتر از سپاهان، استقلال تهران و پدیده مشهد قهرمان لیگ هجدهم شود. این سومین قهرمانی متوالی سرخپوشان با برانکوی کروات بود. تنها گل این دیدار را بودیمیر مهاجم نه چندان گلزن کروات به ثمر رساند تا تنها گل داخلی فصلش را برای کسب جام زده باشد.

پرسپولیس در یکی از فشرده ترین و رقابتی ترین ادوار لیگ، برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد تا پنج بار در فرمت جدید مسابقات و جمعا دوازده بار در تاریخ رقابت های باشگاهی ایران، فاتح لیگ شود که بیش از هر تیم دیگری است. گل برتری پرسپولیس را بودیمیر هموطن برانکو به ثمر رساند که تنها گل داخلی او در این فصل بود! سپاهان و استقلال نیز با پیروزی رتبه های دوم و سوم را اشغال کردند و پدیده با برد در تبریز احتمال زیاد سهمیه آسیا را بالاتر از تراکتور گرفت.

استنلی کی روش بازیکنی که این فصل به همراه امیر قلعه نویی به سپاهان آمده بود موفق شد با به ثمر رساندن 16 گل همراه با لوسیانو پریرا معروف به شیمبا بازیکن فولاد خوزستان عنوان آقای گلی را مشترکا به دست بیاورد. شیمبا در شب آخر با کی روش در کفش طلا شریک شد.

لحظات حساس هفته پایانی لیگ برتر ایران

ورزشگاه جم / دقیقه 95: علی علیپور باز هم پشت دفاع جم با رحمان احمدی تک به تک شد ولی نتوانست این گلر باتجربه را دریبل بزند و توپ عالی از دست رفت.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 90: سانتر وریا غفوری و ضربه قیچی برگردان منشا از بالای دروازه سپیدرود به اوت رفت.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 78: شوت خطرناک باقری از روی ضربه ایستگاهی را ملکی به طور ناقص دفع کرد و در ریباند بازیکنان استقلال نتوانستند از فرصت به دست آمده گل سوم را بزنند.

ورزشگاه نقش جهان/ دقیقه 80: ارسال کرنر از محمد کریمی روی سر سیاوش یزدانی فرود آمد و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 75: شوت نوک پای خسرو حیدری از داخل محوطه جریمه سپیدرود با بدشانسی کاپیتان استقلال به اوت رفت.

ورزشگاه جم / دقیقه 70: علی علیپور پشت دفاع جلو کشیده پارس جم فرار کرد و صاحب توپ شد اما رحمان احمدی از دروازه خارج شد و بیرون محوطه با تکل علیپور را درو کرد تا مانع از گلزنی او شود ولی تنها با یک کارت زرد جریمه شد. خورشیدی این فرصت را موقعیت حتمی گل تشیخص نداد.

ورزشگاه جم / دقیقه 56: پرتاب بلند اوت دستی توسط پارس با دفع نامناسب مدافعان پرسپولیس همراه شد که توپ سوم را گودرزی پشت محوطه تصاحب کرد و با شوتی سرضرب دروازه پرسپولیس را به خطر انداخت ولی ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

ورزشگاه نقش جهان/ دقیقه 51: در یک ضد حمله خطرناک فرید کریمی از تعلل مدافعان سپاهان استفاده کرد و با یک شوت محکم دروازه سپاهان را تهدید کرد.

ورزشگاه نقش جهان/ دقیقه 49: پاس بلند محمد کریمی پشت مدافعان خوزستان رسید که پور حمیدی با خروجی به موقع اجازه نداد گل سوم سپاهانی ها را نداد.

ورزشگاه جم / دقیقه 52: خطای میانه میدان را پرسپولیسی ها سریع و غافلگیرانه شروع کردند اما شوت نعمتی از پشت هجده قدم به زاویه بسته توسط گلر پارس جم به کرنر رفت.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 51: شوت خوب شنانی با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد و تبدیل به گل نشد.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 47: ارسال پاتوسی از ضربه آزاد و ضربه سر علی کریمی با کمترین فاصله از کنار تیرک دروازه سپیدرود به اوت رفت.

ورزشگاه جم / دقیقه 41 گل پرسپولیس توسط بودیمیر: سانتر کوتاه و عرضی ترابی، درون محوطه جریمه با غافلگیری مدافعان جم توام شد تا بودیمیر نفوذ کرده و رحمان احمدی بهت زده را با یک نیش پا تسلیم کند.

ورزشگاه نقش جهان/ دقیقه 40 گل دوم سپاهان توسط پورقاز: ارسال نه چندان بلند به درون محوطه جریمه با ضربه پشت سر پورقاز به تیر دوم دروازه خوزستانی ها رفت و گل دوم رقم خورد.

ورزشگاه نقش جهان/ دقیقه 33 گل سپاهان توسط کی روش: ارسال بسیار تندو تیز شهباززاده به داخل محوطه جریمه به کی روش استنلی رسید تا آقای گل لیگ سرضرب دروازه استقلال خوزستان را به زیبایی باز کند.

ورزشگاه جم / دقیقه 31: ارسال ضربه ایستگاهی توسط ترابی به سد دفاعی خورد و پشت شش قدم می رفت تا به ضربه تمام کننده علیپور بینجامد اما مدافعان پارس توپ را دور کردند.

ورزشگاه نقش جهان/ دقیقه 26: ارسال ضربه ایستگاهی از محسن مسلمان با ضربه کی روش همراه شد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 22 گل دوم استقلال توسط تبریزی: پاس در عمق روح‌الله باقری در بین سه مدافع سپیدرود به مرتضی تبریزی رسید که این بازیکن با مهار توپ و ضربه بغل پا که به پایه تیرک عمودی دروازه برخورد کرد، گل دوم استقلال را زد.

ورزشگاه جم / دقیقه 18: ارسال بلند از جناح راست روی دروازه بیرانوند با ضربه سر پورامینی از کنار دروازه راهی اوت شد.

ورزشگاه نقش جهان/ دقیقه 17 : شوت سجاد شهباززاده از درون محوطه جریمه با پا‌ی مدافعان حریف مسیرش عوض شد و راهی به دروزاه نیافت.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 16 :سانتر عالی و زیبای غفوری از جناح راست زمین و ضربه پشت سر باقری را ملکی از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

ورزشگاه جم / دقیقه 8: نفوذ عماد میرجوان تا پشت شش قدم و دریبل های او می رفت تا به گل اول پارس بینجامد اما با دخالت شجاع شوت آخر آرام به دستان بیرانوند رسید.

ورزشگاه آزادی / دقیقه 6 - گل استقلال توسط مهدی قائدی: پاتوسی در سمت راست زمین توپ را در اختیار روح‌الله باقری قرار داد که او تبریزی را در محوطه شش قدم صاحب موقعیت کرد، پاس کات‌بک او با شوت زمینی  قائدی همراه و کوروش ملکی آن را برگشت داد، ولی در ریباند ضربه بغل پای قائدی گل شد.

20:35 / ترکیب پارس جم برای رویارویی با پرسپولیس

با تصمیم مهدی تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی، جمی ها امشب با ترکیب زیر از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد. تارتار در این دیدار مهم که سرنوشت قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند، پارس جنوبی را با سیستم ۱-۳-۲-۴ به مصاف پرسپولیس فرستاده است: رحمان احمدی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، سعید محمدفرد، سیدمحمد ستاری، میثم‌ نقی‌زاده، حسین پورامینی، روح‌الله سیف‌اللهی، شهرام گودرزی، محمد نوری و هادی میرجوان

 

20:30 / انفجار ورزشگاه تختی با ورود برانکو

برانکو ایونکوویچ لحظاتی پیش وارد ورزشگاه تختی شهر جم شد و هواداران به شدت او را مورد تشویق قرار دادند. برانکو به سمت هواداران تیم پرسپولیس رفت و به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ داد. تقریبا سه چهارم ورزشگاه در اختیار هواداران پرسپولیس است. جالب اینکه زلاتکو ایوانکوویچ برادر برانکو هم به همراه او وارد زمین و مشغول فیلم‌برداری از تماشاگران پرسپولیس شد!

 

20:04 / اعلام ترکیب پرسپولیس مقابل پارس جم

با تصمیم برانکو سرخپوشان پایتخت که برای قهرمانی به یک مساوی نیاز دارند در این بازی با ترکیب زیر به میدان می روند؛ علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور

 

20:03 / اعلام ترکیب استقلال مقابل سپیدرود 
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، تیمش را برای بازی مقابل سپیدرود با ترکیب سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، وریا غفوری، روزبه چشمی، علی کریمی، آیاندا پاتوسی، مهدی قائدی، روح الله باقری و مرتضی تبریزی به مصاف سپیدرود می‌فرستد. جالب اینکه خسرو حیدری در شب خداحافظی اش هم در ترکیب اولیه آبی ها در یک بازی تشریفاتی قرار نگرفت!

 

20:00 / مجیدی دانشگر را از استقلال کنار گذاشت

بازیکنان استقلال شب گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان به اردوی پیش از دیدار با سپیدرود نرفتند که همین موضوع باعث عصبانیت فرهاد مجیدی شد.بازیکنان استقلال بعد از پرداخت مبلغی از قراردادشان امروز راهی اردو شدند. فرهاد مجیدی از بازیکنان استقلال به دلیل اعتصاب گلایه کرد و عدم حضور در اردو را اشتباه خواند. همچنین سرمربی آبی‌ها به دلیل اینکه محمد دانشگر دیر به اردو اضافه شد، نام او را از لیست دیدار با سپیدرود خط زد.

 

20:00 / ذوب آهن با تیم دوم در بازی حیاتی مسجدسلیمان

منصوریان در بازی حساس انتهای جدولی تعدادی از بازیکنان باتجربه و فیکس خود را به مسجدسلیمان نبرده و در ترکیب اصلی هم از جوان‌های جویای نام تیمش استفاده کرده که این موضوع گرچه حق سرمربی است، یقینا حاشیه ساز خواهد شد. مهمترین غایبان ذوب در بازی امروز ارسلان مطهری، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، رشید مظاهری و سید محمدرضا حسینی هستند. ذوب آهن هفته آینده بازی حساس سرگروهی آسیا را در کربلا مقابل النصر عربستان برگزار خواهد کرد.

ترکیب ذوب آهن در بازی امشب: معراج اسماعیلی، هادی محمدی، وحید محمدزاده، حمید ملکی، مجتبی مقتدایی، زیبر نیک نفس، رضا رحیمی، ماریون سیلوا، مهران درخشان مهر، کریستین اوساگونا و رضا حبیب زاده.

19:50 / ترکیب سپاهان برای گلباران قعرنشین در شب نفسگیر

امیرقلعه نویی ترکیبی هجومی برای شکست پرگل تیم سقوط کرده استقلال خوزستان به میدان فرستاد تا در صورت لغزش و شکست پرسپولیس در جم، بار دیگر در شب پایانی لیگ، جامی جدید فتح کند.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، سعید آقایی، سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محسن مسلمان، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی و کی روش استنلی

ساعت ۲۱:۳۰ امشب هشت دیدار همزمان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می شود اما اغلب چشم ها به ورزشگاه کوچک تختی شهر جم است تا شاهد لغزش یا موفقیت پرسپولیس با هدایت برانکو در راه کسب سومین قهرمانی متوالی اش در لیگ برتر باشیم.

به گزارش تابناک ورزشی، ظرفیت ورزشگاه ۱۲ هزار نفری شهرستان جم از ساعت پنج عصر امروز پر شده است که مشتاقاته برای تماشای مسابقه حساس دو تیم پرسپولیس و پارس جنوبی پر سکوها را پر کرده اند. 

19:30 / سهمیه ویژه برای هواداران تیم مهمان

استقبال مردم فوتبالدوست استان بوشهر و شهرستان جم سبب شد که درب های ورزشگاه از ساعت ۱۳ باز شود و فروش بلیت که قرار بود از ساعت ۱۷ انجام بگیرد از ساعت بازگشایی در ورزشگاه آغاز شده است. طبق قانون تنها ۱۰ درصد از سکو‌های ورزشگاه تختی جم باید در اختیار میهمان قرار می گرفت اما به دلیل مراجعه بسیار هواداران بومی پرسپولیس به ورزشگاه، این سهمیه به ۵۰ درصد افزایش یافته است و مابقی جایگاه ها به هواداران پارس جنوبی جم تعلق دارد اما مسئولان گفتند اگر طرفداران پارس همین سهمیه را هم پر نکنند به تیم میهمان اختصاص خواهد یافت.

گزارش لحظه به لحظه تابناک از شب آخر لیگ برتر فوتبال / تکمیل ورزشگاه جم چهارساعت مانده به بازی سرنوشت

خیابان‌های منتهی به ورزشگاه تختی جم مملو از جمعیت و هواداران پرتعداد پرسپولیس مقابل ورزشگاه است. تا این ساعت هواداران تیم‌های پرسپولیس تهران و پارس جنوبی جم هر کدام به تشویق تیم‌های خود می‌پردازند و جمی‌ها در خیابان‌های منتهی به ورزشگاه در حمایت از تیم خود مشغول هستند و هیچ توهینی به تیم رقیب شنیده نمی شود. 

 

اعتراض مدیرعامل استقلال به پخش بازی این تیم از شبکه شما

استقلال امشب شانس قهرمانی ندارد و به همین خاطر دیدار این تیم در جدول پخش بازی های مهم هفته پایانی به شبکه شما سپرده شده است. امیرحسین فتحى مدیرعامل باشگاه در خصوص پخش دیدار استقلال و سپید رود از شبکه شما گفت: این موضوع بسیار عجیب و به نظر دور از ذهن است. بازی استقلال مقابل سپیدرود در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار می شود و با وجود همزمانی مسابقات، رسم معمول این است که این بازی به صورت زنده از شبکه ۳ و یا شبکه ورزش پخش شود. متاسفانه در هفته‌های مختلف در مورد پخش زنده بازی‌های استقلال کم لطفی‌های زیادی صورت گرفته، که کیفیت پخش یکی از آن‌ها بوده و حالا هم صحبت از پخش توسط شبکه غیر مرتبط با ورزش به میان آمده. باشگاه استقلال مراتب اعتراض خود را در این خصوص بیان میکند و انتظار دارد با توجه به لزوم احترام به هواداران میلیونی استقلال مدیران تلویزیون برای پخش زنده بازی هفته آخر این باشگاه تصمیمی منطقی و اصولی اتخاذ کنند.

 

18:00 / بلیت ده هزارتومانی، باب میل سوداگران بازارسیاه

قیمت بلیت تماشای بازی پارس جنوبی‌جم مقابل پرسپولیس در ورزشگاه تختی جم تنها ۱۰ هزار تومان تعیین شده است که رقم مناسبی است و حتی با ارقامی بسیار گرانتر از این هم استادیوم پر می شد. در این میان بسیاری از سوداگران بازار سیاه بلیت، مترصد خریدن بلیت و خارج شدن از ورزشگاه بودند تا در ساعات واپسین باقی مانده تا شروع بازی آن را به قیمتی چند ده برابر نرخ ارزان آن بفروشند. متأسفانه تعیین نرخ ارزان برای تماشای بازی های مهم هم این مشکل را دارد. دقیقا به همین دلیل نیروی انتظامی تلاش می کرد افرادی که بلیت را تهیه می کنند مستقیما وارد ورزشگاه شده و راهی برای خروج نداشته باشند!

گزارش لحظه به لحظه تابناک از شب آخر لیگ برتر فوتبال / اعلام ترکیب امشب پرسپولیس و استقلال / تکمیل ورزشگاه جم چهارساعت مانده به بازی سرنوشت

17:00 / تصویری از پیراهن پرسپولیس در جشن قهرمانی

پرسپولیس امشب در حالی به مصاف پارس جنوبی در جم خواهد رفت که با گرفتن حتی یک امتیاز برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر می‌شود. پیراهن جشن قهرمانی قرمز‌ها با عدد ۱۲ که به نشانه دوازدهمین قهرمانی پرسپولیس در تاریخ لیگ‌های ایران است طراحی شده ...

16:00 / دو سکوی قهرمانی قرمز و زرد در دو شهر 

در میان تیم هایی که امشب به میدان می روند تنها دو تیم پرسپولیس و سپاهان می توانند با رسیدن به عنوان قهرمانی به کار خود در بازی های لیگ هجدهم پایان دهند. به همین دلیل دو سکو برای قهرمانی در هر دو حالت ساخته شد و در دو ورزشگاه جم و اصفهان آماده است که تصاویرشان را می بینید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار