ماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت:اکنون در سیستم بانکی کشور ربای مرکب گرفته می شود و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید.
کد خبر: ۷۴۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 18 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: اکنون در سیستم بانکی کشور ربای مرکب گرفته می شود و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید.
در سیستم بانکی، بهره مرکب شامل بهره ای است که بر اصل سرمایه اولیه و همچنین بر بهره انباشته شده از دوره های قبلی سپرده یا وام محاسبه می‌شود.
بهره مرکب می‌تواند به‌ عنوان بهره بر سود یا سودِ سود در نظر گرفته شود و باعث می‌شود تا بهره سپرده یا وام با نرخ بیشتری از نرخ عادی افزایش داشته باشد.

** لزوم رفع موانع کسب
آیت الله دژکام گفت: استفاده از ظرفیت مردم و خصوصا جوانان امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و سهولت ایجاد کسب و کار نیز باید در دستور کار دستگاه های دولتی باشد.
وی ادامه داد: در بعضی کشورهای پیشرفته یک روزه می توان کسب و کاری به راه انداخت اما در کشور ما ماه ها این روند طول می کشد که تسهیل امور اشتغال زایی و کارآفرینی در شرایط کنونی امر مهم و ضروری است.

** پیروی از بیانیه گام دوم و رهبری
آیت الله دژکام به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان قوای سه گانه و مدیران کشور اشاره کرد و گفت: رهبری در ابعاد مختلف در این جلسه ،نیازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و آنچه لازم بوده را تبیین کردند که این موارد برای همه باید حکم بیدارباش داشته باشد.
وی ادامه داد: اجرای دستورات رهبری در شرایط کنونی نیاز جامعه است و اگر این موارد طی نشود گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده محقق نخواهد شد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه رهبری مقاومت در مقابل آمریکا را تنها راه حل ممکن و مذاکره را سم مهلک دانستند گفت: مذاکره با طرف بدقول بی فایده است چون هرچه را که تفاهم شود بعدا زیرپا می گذارد.
وی اضافه کرد: با شناختی که از طرف مقابل داریم تاکید می کنم که تنها گزینه ما در مقابل آمریکا مقاومت تا نقطه آخر است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: دشمن در دو جهت تلاش می کند اول اینکه مسئولان در مقابل فشار آمریکا تسلیم شوند که اینجا توقع ما از مسئولان شجاعت بیشتر در مقابل زیاده خواهی آمریکا است که در سطح مدیران تصمیم گیر کشور کسی نیست که خلاف این را مدنظر داشته باشد.
وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند که بین مردم و دولت و حاکمیت فاصله بیافتد که باید در مقابل این تلاش، برنامه وجود داشته باشد.
آیت الله دژکام افزود: رهبری مواردی را بعنوان وظیفه دولت در شرایط کنونی تبیین کرده اند که دولت باید این موارد را عملیاتی کند همانگونه که در این مسیر نیز گام برداشته است.
وی با تاکید بر اینکه باید همگان با همراهی و کمک به دولت کمک کنند تا کشور از این شرایط خارج شود،گفت: مدیریت و برنامه ریزی برای مقابله با مشکلات جدی و عملیاتی شود و مدیران بازرسی کل کشور و دستگاه قضایی باید در این خصوص به دولت کمک کنند تا رفع مشکلات اجرایی شود.
امام جمعه شیراز افزود: ساختار بودجه باید تغییر پیدا کند و مقرر شده طی چهار ماهه اول امسال این مسأله از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود که رهبری با جدیت این مسأله را مطالبه کرده اند اما دیده می شود برخی آقایان در مجلس شورای اسلامی پیگیری جدی در این خصوص ندارند.

** توجه بیشتر به ماه رمضان
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: فضای اجتماعی و رسانه ای در بسیاری از مواقع متناسب با ماه رمضان نیست.
وی ادامه داد: باید اهمیت ماه رمضان و روزه داری را یادآور شویم و اگر به این مساله توجه نشود می تواند آسیب های زیادی را به کشور تحمیل کند.

** مردم به نیازمندان کمک کنند
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: آمریکا برای دلزدگی مردم از حکومت اسلامی در تلاش است که وضع اقتصادی مردم را بد کند و در کنار آن از ابزار رسانه ای نیز کمک می گیرد و امروز کسانی که برای خدمت به نیازمندان همت می کنند پشت آمریکا را می شکنند.
وی اظهار داشت: ایران تحت فشار شیطان بزرگ است تا مردم با مشکل مواجه شوند و امروز کمک کردن به نیازمندان وظیفه همه است و هر کس به اندازه توان مالی خود باید این کاری در این خصوص انجام دهد.
وی با بیان اینکه حس کمک کردن باید به جامعه القا شود و هرکس در حد توان خود خیر به جامعه برساند،گفت: مردم باید در کنار حمایت های دولتی خوشان برای کمک به هم وطنان نیازمندشان ،یتیمان،گرفتاران و درماندگان بشتابند.
آیت الله دژکام عنوان کرد: افزایش ارتباطات اجتماعی در جامعه امر مهمی است و در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی و ... در کشور وجود دارد باید مراودات مردم در جامعه افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار