سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان:
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: با وجودی که در اوایل راه اندازی دانشگاه اکثر دانشجویان از شاغلین بودند اما در سالهای اخیر غالب دانشجویان از غیر شاغلین هستند.
کد خبر: ۷۴۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 18 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهدی قیصری ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:پیش از این رسالت دانشگاه بیشتر بر جذب دانشجویان شاغل بود، اما در سال گذشته حدود 70 درصد ورودی‌ها سن کم داشتند و تازه از دبیرستان و هنرستان فارغ التحصیل شده بودند. 40 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته تخصی خود شاغلند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان یادآور شد: پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد پذیرش شدگان جوان دانشگاه علمی کاربردی به 85 یا 90 درصد برسد و تعداد دانشجوهای شاغل کاهش یابد.
قیصری گفت: جنس دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از نوع افراد علاقه مند به رشته‌های خاص است که سریع جذب بازار کار می‌شوند. وی گفت: توانایی افراد در عمل است و هرچه بیشتر رشته‌ها را گسترش دهیم باز هم علاقه‌مند وجود دارد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان از اعطای مراکز دانشگاهی جدید به تمام مجموعه‌های کسب و کار فعال خبر داد و گفت: تمام مجموعه‌های دارای محیط کسب و کار فعال می‌توانند درخواست فعالیت مرکز دانشگاهی داشته باشند و از بنگاه‌های خصوصی برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم.
وی اظهار کرد: از مدرسان خبره که دارای ده سال سابقه تدریس در حوزه مورد نظر خود هستند، دعوت به همکاری داریم که هم‌اکنون  2هزار و 400 مدرس دانشگاه در حال پایش و ارزیابی هستند که این برنامه از طریق خود اظهاری و مصاحبه انجام می‌شود.
وی ادامه داد:  در فراخوان نهم جذب مدرس نیز 240مدرس تایید شدند که از مهرماه جاری می‌توانند تدریس کنند.
 سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری در هر واحد دانشگاهی، گفت: سیاست جدید ایجاد مرکز نوآوری در تمام مراکز دانشگاهی است که تاکنون دو واحد آموزشی در استان اصفهان موفق به تاسیس مرکز نوآوری شده‌اند.
قیصری درخصوص سطح بندی مراکز آموزشی، گفت: در سطح بندی جدید، مراکزی که موفق به دریافت سطح یک شوند، می‌توانند از مزایای ویژه‌ای از جمله بخشیده شدن حق نظارت تا یک سوم برخوردار شوند.
وی به  اقدامات مرکز در حوزه گسترش اشاره کرد و  گفت: در این راستا نخستین مرکز "آتش نشانی و خدمات ایمنی" در کاشان آماده فعالیت است و امیدواریم در مهر امسال دانشجو بپذیرد همچنین مرکز "چاپ و بسته بندی" نیز آماده فعالیت است. 
وی اظهار داست: مرکز تخصصی جدید "کاشی سازی و سرامیک" در نجف آباد نیز در حال احداث است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: برای مرکز بهزیستی جایگزین پیدا شده و امیدواریم این مرکز در رشته‌های مدیریت و خدمات اجتماعی دانشجو بپذیرد.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار