رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: 40 هزار نسخه خطی در 2 سال اخیر از طرف مردم در اختیار این مجموعه قرار گرفته که برای دریافت آنها 190 میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۴۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 18 May 2019

به گزارش تابناک، اشرف بروجردی در مراسم افتتاح و تجهیز مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان با تاکید بر اینکه تمامی سازمان ها و وزارتخانه ها موظف به همکاری و ارائه اسناد به کتابخانه ملی هستند گفت: این فرهنگ در جامعه نیز باید تسری یابد و تمامی خاندان ها و خانواده ها باید بدانند که نگهداری اسناد در این مرکز هم سودمند است و هم اعتباری مضاعف به اسناد می دهد.
رییس اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر الکترونیکی کردن اسناد اظهار کرد: نسخه های دیجیتالی می تواند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نقش شایانی ایفا کند و بر همین اساس از همگان می خواهیم اسناد و نسخه های مختلف خود را در حوزه های مختلف ادبی، تاریخی، هنری و دیگر زمینه ها در اختیار این مجموعه قرار دهند.
بروجردی با اشاره به انتقال اسنادی به وزن 200 تن از وزارت نفت به آرشیو این مجموعه گفت: پیش تر شرکت نفت مخالف انتقال این اسناد بود و این گونه می پنداشت که شرکت ها نباید با سازمان اسناد همکاری کنند اما پس از رایزنی های فراوان در نهایت انتقال اسناد انجام گرفت.
بروجردی با بیان اینکه بسیاری از منابع خطی و اسناد با سهل انگاری از مرزهای کشور خارج می شود تصریح کد: پس از خروج این اسناد مجبور به خرید آنها با ارز گزاف می شویم و بطورکلی انتقال اسناد به خارج، ضربه ای به پیکره اسناد و مدارک کشور وارد می کنند.
وی گفت: در این مجموعه 800 سند در باره آب نگهداری می شود که بسیاری از آنها از اهمیت شایانی برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار