مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت:
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت:کمیته امداد درنظر دارد در راستای توانمندسازی اعضای تحت پوشش خود بستر اشتغال‌زایی و توانمندی آن‌ها را فراهم آورد و در این راستا به کارفرمایانی که نسبت به جذب مددجویان اقدام کنند، تسهیلات ویژه پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۷۴۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۹ 19 May 2019

کمیته امداد استان مرکزی برای به‌کارگیری مددجویان به کارفرما تسهیلات می‌دهد

 اصلی‌ترین هدف و رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد بستر‌های مناسب در راستای فقرزدایی است که در این زمینه باید با درنظر گرفتن شرایط اجتماعی و سیاست‌های وقت بهترین راهکار‌ها را ارئه دهد.

یکی از اقدامات بسیار مفیدی که کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای مقابله با ازدیاد فقر و پیرو آن سایر مشکلات اجتماعی ناشی از فقر به انجام می‌رساند روند توانمندسازی مددجویان و کمک به خروج آن‌ها از زیر چتر حمایتی این مجموعه است که در این زمینه اقدامات بسیار مفیدی به انجام رسیده است.

براساس شیوه‌نامه سازمانی مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئولان این مجموعه در راستای شناسایی و جذب اعضا برخی اقدامات لازم اعم از تحقیقات گسترده به منظور شناسایی دقیق و صحت نیازمندی آن‌ها انجام می‌دهند و بنابر نتایج کسب شده از این تحقیقات انواع خدمات حمایتی را ارائه می‌دهند.

از جمله افرادی که درحال حاضر تحت پوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قراردارند می‌توانیم به زنان مطلقه، زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت سرپرست اصلی خانواده، خانواده‌های دارای سرپرست از کار افتاده، خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها در زندان به سر می‌برد و ... اشاره داشته باشیم.

یکی از رویکرد‌هایی که اخیرا به‌صورت ضروری مورد توجه کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته مسئله توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی است که اقدامات حمایتی لازم باتوجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده در ابتدای امر جذب افراد به آن‌ها ارائه داده می‌شود.

پس از نیازسنجی افراد در قدم بعدی کانون‌های فرهنگی پا به عرصه می‌گذارند تا آموزش‌های لازم و مربوط به هر طبقه را ارائه دهند، یک نمونه از فعالیت‌های مثبتی که توسط این کانون‌ها به انجام می‌رسد تشویق قشر نیازمند جامعه به برگزاری مراسمات معنوی  است که علاوه بر ادای دین افراد نیازمند به تقویت ارتباطات ربانی آن‌ها نیز کمک می‌شود.

تقویت اشتغال مددجواین از اصلی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش گفت: حوزه اقتصادی مطرح‌ترین بخش و مهم‌ترین حوزه فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می‌شود که در این زمینه مجموعه خانواده به‌صورت دقیق و جامه مورد نیازسنجی و بررسی قرار می‌گیرند که در این زمینه اگر فردی از اعضای خانواده حرفه و شغلی را بلد باشد از تسهیلات حمایتی اشتغال‌زایی برخوردار می‌شود.

قنبر موسی‌نژاد افزود: در بسیاری از موارد اعضای خانواده‌های مددجو حرفه‌ای را در بر دارند که بازار کار مفیدی برای آن وجود ندارد، در این صورت کمیته امداد نسبت به تغییر حرفه این افراد اقدام می‌کند و در این زمینه تمامی آموزش‌های لازم را از مبتدی تا حرفه‌ای به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر یک فرد مددجو تمایل داشته باشد تا یک حرفه را به‌صورت اصولی و در یک آموزشگاه مدنظر به‌منظور ایجاد اشتغال فراگیرد کمیته امداد نسبت به پیگیری ثبت‌نام و پرداخت تمامی هزینه‌های آموزش آن شخص اقدام می‌کند، اما اگر یک فرد تحت پوشش آشنایی با هیچگونه شغلی نداشته باشد مجموعه کمیته امداد نسبت به معرفی مشاغل به آن فرد اقدام و وی را برای انتخاب حرفه و فراگیری حرفه مورد نظر راهنمایی و حمایت کامل می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایجاد اشتغال، خودکفایی اعضا و خروج آن‌ها از زیر چنر حمایتی خود به اعضای تحت پوشش بسته‌های حمایتی تحت عنوان تسهیلات اشتغال‌زایی ارائه می‌دهد که قسمی از آن‌ها از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و قسم دیگر به روش معرفی اعضا به بانک‌ها پرداخت می‌شود، همچنین مبلغ پرداخت این تسهیلات کارشناسی شده و به میزان اشتغال مورد نظر است.

پرداخت تسهیلات ویژه به کارفرمایان به ازای جذب افراد تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: کارآفرینانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و یا مددجویانی که خود کارآفرین شده‌اند اگر برای مجموعه خود از افراد تحت پوشش کمیته امداد دعوت به همکاری کنند، مجموعه کمیته امداد نسبت به شرایط شغلی و نوع شغل کارفرما به مدت یک سال و نیم تا ۲ سال بیمه افراد جذب شده را پرداخت می‌کند.

قنبر موسی‌نژاد افزود: همچنین گفتنی است که مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) به ازای جذب هر فرد سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مجموعه‌های شغلی مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرما پرداخت می‌کند، همچنین افراد کارفرما می‌توانند درصورت نیاز به نیروی کار با کمیته امداد امام خمینی (ره) تعاملاتی در این زمینه داشته باشند که علاوه بر ایجاد اشتغال برای مددجویان این مجموعه شخص کارفرما نیز بتواند از مزایای جذب این نیرو‌ها استفاده کند.

وی تصریح کرد: پس از اینکه مجموع آموزش‌های لازم به مددجویان متقاضی شغل ارائه داده شد و آن‌ها به عنوان یک کارآفرین پا به عرصه فعالیت نهادند، مجموعه کمیته امداد با استفاده از تعاملات برقرار شده با سایر ارگان‌ها می‌تواند بازار کاری در اختیار آن‌ها قرار دهد تا به فعالیت در عرصه شغلی خود بپردازند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای با عنوان‌های مختلف یکی از اقدامات حمایتی کمیته امداد از کارآفرینان این مجموعه است تا با برگزاری اینگونه مراسم‌ها بتواند بستر لازم را برای ارائه توانایی مددجویان خود به وجود آورد و توانایی این افراد را به دیده همگان برساند.

موسی‌نژاد ادامه داد: سالانه میزان ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به وسیله مرگ‌ومیر و توانمندسازی از زیر چتر حمایتی این مجموعه خارج می‌شوند که امیدواریم با تداوم اینگونه برنامه‌های حمایتی و بسترسازی استفاده از هنرمندی‌های این افراد شاهد رشد روز افزون این آمار و خروج اعضای تحت پوشش باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار