سخن مدیرمسئول؛
کهن شهر قزوین به عنوان یکی از خاستگاه‌های تاریخ و تمدن اصیل ایرانی، تنوع بی نظیری از بناها و اماکن ‏تاریخی را دل خود جای داده است ولی با این وجود میراث فرهنگی برنامه‌ای در راستای جذب گردشگر نداشته و درب شهر موزه قزوین همچنان بسته است.
کد خبر: ۷۴۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 19 May 2019
 

لطفا درب شهر موزه قزوین را به رو مراجعین باز کنیداقتصاد فرهنگ و هنر، بخشی تفکیک ناپذیر از اقتصاد کلان کشورها است که نقش عمده‌ای در رشد و توسعه ‏اقتصادی جوامع و شهرها ایفا می‌نماید. از این رو کشورهایی که سابقه غنی تمدن و ‏تاریخی دارند، ثروت بالقوه و خدادی بی‌شماری در اختیارشان است که با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب، می توانند علاوه ‏بر فعال کردن بخش فرهنگ و هنر و معرفی آن به جهانیان، از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن نیز بهره مند شوند.

 

‏با شرایط پیش‌آمده برای کشور عزیزمان و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، چاره‌ای جز روی آوردن به کسب درآمدهای پایدار ( به جز خام فروشی نفت ) نداریم که با عنایت به تاریخ و میراث‌های بزرگ و کم‌رغیب تاریخ‌مان شاید زود بازده ترین و مهمترین آنها رونق گردشگری است که رونق شهرها را نیز به دنبال دارد.

در این میان، کهن شهر قزوین نیز به عنوان یکی از خاستگاه های تاریخ و تمدن اصیل ایرانی، تنوع بی نظیری از بناها و اماکن ‏تاریخی را دل خود جای داده است که می‌تواند از این صنعت پرسود منافع قابل توجهی را کسب نماید.

بناهای تاریخی کم نظیری مثل کلیسای کانتور، خانه امینی ها، آرامگاه حمدالله مستوفی، آب انبارها و...

 

 با تمام پتانسیل های موجود در کهن شهر قزوین متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی، در هیچ دوره مدیریتی، برنامه‌ای در راستای جذب گردشگر نداشته و همواره پشت سر برنامه‌های شهرداری حرکت کرده و به اصطلاح مخفی شده است. و برای اجرای برنامه های کلان در سطح استان نتوانسته اتفاقات مهم و بزرگی را رقم بزند.

البته کماکان با مدیر کل جدید امیدواریم که درب‌های بسته شده را باز ببینیم.

جناب آقای خزائلی  افتتاح 3 موزه جدید که در نشست خبریتان اطلاع رسانی کردید خوب بود، ولی انتظار شهروندان باز شدن درب شهر موزه قزوین به روی هموطنانمان و مراجعان است. لطفا مثل گذشتگان کوتاهی نفرمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار