استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ظرف یک ماه آینده باید یک شرکت تعاونی یا حفاظتی با سهامی خاص توسط هشت شرکت فعال در منطقه پالایشگاه اصفهان ایجاد شود، یادآور شد: بر همین اساس باید یک شهرک صنعتی با عنوان پترو پاک ایجاد شود.
کد خبر: ۷۴۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 19 May 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه پدافند غیرعامل استان ، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: امیدوارم خداوند توفیق استفاده از برکات ماه مبارک رمضان را به همه ما عطا کند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در محدوده پالایشگاه اصفهان، افزود: اگر ضوابط و شرایط مناسب از لحاظ پدافند غیرعامل در این منطقه رعایت می شد هیچگاه هشت مجموعه نفتی را به صورت یکجا ایجاد نمی کردند.
استاندار اصفهان وجود رهبری مناسب، محصولات کلیدی و زیرساخت ها حمل و نقلی را لازمه پدافند غیرعامل دانست و گفت: پالایشگاه، صنایع تولیدی، تجهیزات برقی، مراکز غذایی، تحقیقاتی، بانک ها، منابع آبرسانی و مخازن سوخت در محدوده پالایشگاه اصفهان ایجاد شده اند که این امر نشان می دهد هیچ آمایش سرزمینی درستی برای آن در گذشته در نظر گرفته نشده است.
وی اضافه کرد: در تمامی کشورهای دنیا برای پدافند غیرعامل اهمیت خاصی قائل هستند و تا چندین کیلومتر از مناطق استراتژیک خود حفاظت فیزیکی بسیار بالایی دارند در حالی که در منطقه پالایشگاه اصفهان چند جاده دسترسی و محلی وجود دارد.
رضایی با تاکید بر اینکه ظرف یک ماه آینده باید یک شرکت تعاونی یا حفاظتی با سهامی خاص توسط هشت شرکت فعال در منطقه پالایشگاه اصفهان ایجاد شود، یادآور شد: بر همین اساس باید یک شهرک صنعتی با عنوان پترو پاک ایجاد شده و یک شرکت به عنوان ارشد شرکت های فعال در این منطقه با پدافندعامل استان همکاری داشته باشد.
وی افزود: نصب دستگاه های کنترلی و اسکنر، ثبت پلاک خودروهای ورودی و خروجی و تأمین آب مورد نیاز به وسیله تصیفه پساب ضروری است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت های مستقر در این مجموعه باید با همدلی و همکاری یکدیگر و هماهنگی با مسئولان شهرستان و استان مسائل پدافندغیرعامل را در نظر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار