طرح ایجاد تعاونی باغداران قصردشت در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شد.
کد خبر: ۷۴۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 20 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: قاسم مقیمی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سخن گفتن از باغ‌های شیراز بویژه باغ‌های قصردشت که سند بهشتی بودن شیراز، نماد سبزی و طراوت این شهر و بخشی از نام و رمز شیرازند هرگز تکراری نمی‌شود.

وی افزود: شرایط و موقعیت امروزی باغ‌ها، آن‌ها را به یک مساله و دغدغه‌ی ملی تبدیل کرده است، بر همین اساس وظیفه داریم این حساسیت را تقویت و در این فضا طرح و راهی نو اتخاذ کنیم.

مقیمی با اشاره به گزارش شهردار شیراز مبنی بر کمترین متراژ تغییر کاربری در سطح باغ‌ها در سال گذشته، ادامه داد: در راستای نهادینه شدن این امر، نیازمند تعامل دوجانبه میان مدیریت شهرداری و مالکان باغ‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: باغدار علاوه بر دغدغه معیشت و آینده خود و خانواده، مسئولیت حفظ و احیا باغ را نیز برعهده دارد و چنانچه یکی از این دو حلقه معیوب یا ناقص شود کلیت باغ به خطر می‌افتد.

عضوهیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت ارائه‌ی راهکار در این زمینه تاکید کرد و افزود: یکی از راهکار‌ها برای رفع مشکلات باغداران و حفظ و ارتقا باغ‌های قصردشت، ایجاد تعاونی، مجمع یا اتحادیه باغداران قصردشت هست.

وی بیان کرد: با توجه به حضور دائمی باغ‌های قصردشت در بطن شهر شیراز مقرر شد کمیته یا کارگروه دائمی نظارت و صیانت از باغ‌ها در شورای اسلامی شهر شیراز با همکاری سایر نهاد‌های مرتبط تشکیل تا بتواند به صورت مستمر در تصمیمات مشارکت و اعمال نظر کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار