مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: تا حدود دو سال پیش 430 دستگاه اتوبوس در پایانه های شهر اصفهان بنا به سیاست های قبلی و دلایل فنی متوقف بود اما سیاست ما بازسازی این اتوبوس ها بود که در همین راستا یک سوم آنها بازسازی شد و در حال نوسازی مابقی هستیم.
کد خبر: ۷۴۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 21 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، قدرت الله افتخاری امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  40 اتوبوس که فاقد استفاده بود سال گذشته با هزینه کمتر از یکصد میلیون تومان بازسازی شد. 50 اتوبوس هم در حال حاضر در دست بازسازی است که در تابستان سالجاری به ناوگان افزوده خواهد شد.
وی از بازسازی یکصد اتوبوس دیگر تا پایان سال 98 خبر داد و گفت: در مجموع یکصد و 50 اتوبوس تا پایان سال جاری به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ناوگان بازسازی شده دارای استاندارد یورو 3 است، گفت: با بازسازی اتوبوس های فرسوده ارزش آنها به 600 میلیون تومان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 50 دستگاه اتوبوس اسکانیا که مبلغ آنها در دوره های گذشته پرداخت نشده بود نیز با تسویه حساب از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی به ناوگان شهر اصفهان اضافه شد، تصریح کرد: امسال هم 70 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید به ناوگان اضافه خواهد شد.
افتخاری گفت: با توجه به اینکه عرض معابر شهر اصفهان کم است در تابستان امسال 35 دستگاه مینی بوس جدید که هرکدام دارای ظرفیت 21 نفر نشسته و 20 نفر ایستاده است، به ناوگان افزوده می شود و اين ميني بوس ها به خطوط با عرض معابر كم و يا داراي مسافر كمتر اختصاص مي يابد.
5 پایانه درون شهری اتوبوس در اصفهان احداث می شود
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازمهندسی خطوط همزمان با احداث 5 پایانه درون شهری در اصفهان اجرایی می شود، گفت: عملیات عمرانی سه پایانه پاسداران، صفه و اندیشه تا پایان تابستان سال جاری به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
وی ادامه داد: دو پایانه کاوه و صمدیه نیز در دست ساخت است که راه اندازی مجموع این پایانه باعث کاهش توقف اتوبوس ها در حاشیه خیابان ها و تامین امکانات مورد نیاز مسافران مانند سرویس بهداشتی، آبخوری، اتاق مادر و کودک، سايبان و ... در محل پايانه و ارتباط مستقیم با خط یک قطار شهری برای مسافران خواهد شد.
افتخاری تصریح کرد: با تغییراتی که در سال 97 برای اصلاح خطوط اتوبوسرانی صورت گرفت، تعداد مسافران متروی شهر اصفهان بین 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کرد چراكه خطوط به ايستگاه ها متصل و نزديك شدند.
وی در مورد کرایه اتوبوس های شهری هم با اشاره به اینکه کرایه دریافتی با افزایش 20 درصدی در سال جاری از 503 تومان به 627 تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: در سال گذشته 22 نوع کرایه اتوبوسرانی داشتیم که به 11 نوع آن را کاهش دادیم و امسال هم این رقم به شش یا هفت نوع رسیده است.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار