مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان که همچون سبک و سیاق مدیران گذشته به راحتی در نشست خبری عنوان کرد هیچ مدرسه دولتی حق دریافت پول را ندارد و ما به جد با این موضوع برخورد می کنیم که بیشتر به یک دروغ شاخدار مشابه است که همه ساله تنها به گلایه خبرنگاران می انجامد.
کد خبر: ۷۴۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 21 May 2019
به گزارش خبرنگار تابناک، دریافت پول از دانش آموزان در مدارس دولتی که دیگر یک امر غیر قابل انکار است و سالیان سال والدین را مجبور به پرداخت می کنند حال یا با گرو کشی کارنامه یا از انواع روش های دیگر مثل دادن مشق های زیاد یا دادن نمره کم به دانش آموز یا از روش تفاوت قائل شدن بین دانش آموز پولدار وغیر پولدار از دریچه توجه.
از این موضوع که بگذریم در برخی از مدارس برای بالا بردن قدرت مدرسه و گرفتن امتیاز بهتر اقدام به ثبت نام دانش آموزانی می کنند که دارای یک رتبه و مقام باشند حال یا مقام برتر ورزشی یا رتبه های دیگر و این مسئله سبب شده که دانش اموزان برای اینکه در نگاه مدیران و معلمان و همچنین هم مدرسه ای و هم کلاسی های خود به چشم کم نگاه نشود، به یک هنر یا حرفه ای روی می آورد.
همچنین به هنگام ثبت نام از حرفه و شغل پدر پرسیده می شود که در طول سال برای رفع امور مدارس از توانایی ها و استعداد این پدران استفاده شود مثلا کسی پدرش فنی کار باشد لازم کارهای فنی مدرسه را بدون دادن هیچ هزینه ای انجام داده کسی هم که پدرش کارمند بانک باشد باید اقدام به پرداخت وام های بدون بهره یا زودهنگام را برای مدیران و معاونین آن مدرسه انجام دهد.
اگر چه تمام این موارد به راحتی انکار می شود و مدیران آموزش پرورش پس از هر بار طرح موضوع به راحتی آن را تکذیب کردند به طوری که امروز پس از اینکه مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان از یک خبرنگار خواست که مصداقی صحبت کند نه کلی و خبرنگار دیگری که خواست نام مدرسه دولتی که 400 هزار تومان پول دریافت کرده را فاش سازد، با برخورد سرد وی مواجه شد.
براساس گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان که تنها مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و غیر انتفاعی به هنگام ثبت نام دانش آموزان پول دریافت می کنند یا تمامی مدارس استان اصفهان  از این سه نوع مدرسه هست یا به راحتی دریافت پول در مدارس دولتی را تکذیب می کند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به کمک و همیاری مردم احتیاج دارد، ادامه داد: اخذ پول از مردم کاملا باید اختیاری صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه بعضی از مدارس پرداخت شهریه را اجباری کرده‌اند، گفت: گزارش شده بعضی از مدارس والدین را مجبور به پرداخت کرده‌اند و در صورت عدم پرداخت هزینه، کارت ورود به جلسه امتحان یا کارنامه به دانش‌آموز ارائه نشده، در این راستا با مدرسه متخلف جلسه‌ای گذاشته شده و با آنها برخورد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به خانواده‌ها تأکید کرد: در صورت اجبار به پرداخت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی، به اداره کل آموزش و پرورش گزارش دهند و به طور یقین به طور موردی با هر مدرسه برخورد قانونی خواهد شد.
ع.ق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار