کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان تولید امسال محصول گندم این استان نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 22 May 2019

به گزارش تابناک،مهران توکلی با بیان اینکه براساس پیش بینی های کارشناسی امسال افزون بر 310 هزار تن گندم در استان برداشت می شود گفت: از این میزان 200 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد. 
وی بارندگی های اخیر و جریان یافتن آب رودخانه زاینده رود را عامل افزایش تولید این محصول در استان برشمرد و خاطرنشان کرد : سرانه گندم در استان بطور متوسط 170 کیلوگرم است که حدود 70 درصد آن به نان و 30 درصد از آن هم به کیک، کلوچه، شیرینی، نان های فانتزی و ماکارونی اختصاص دارد. 
به گفته وی سال زراعی جاری از مجموع 91 هزار و 254 هکتار سطح زیر کشت گندم در استان 65 هزار و 239 هکتار آبی و 26 هزار و 15 هکتار به صورت دیم کشت شد. 
کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان فصل برداشت امسال گندم را حدود 12 روز نسبت به سال های گذشته عقب تر اعلام و اضافه کرد : سال گذشته در این موقع از سال برداشت گندم در خور و بیابانک و اردستان انجام شده بود. 
وی با بیان این که برداشت گندم از پنجم خرداد در اصفهان آغاز می شود، ادامه داد: مراکز خرید تضمینی گندم برای جمع آوری محصول کشاورزان این استان ساماندهی شده است. 
توکلی بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به وضعیت مناسب بارش ها امسال خرید تضمینی گندم به 200 هزار تن برسد در صورتی که سال گذشته 100 هزار تن خریداری شده است. 
وی با اشاره به این که امسال سطح زیر کشت و تولید گندم در استان افزایش یافت، تصریح کرد: پارسال 34 هزار هکتار گندم در استان داشتیم که از مجموع 157 هزار تن تولید ، 100 هزار تن آن به صورت خرید تضمینی انجام شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار