امام جمعه موقت اصفهان:
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه گفت: در فتح خرمشهر توکل بر خدا داشتیم امروز نیز باید همان توکل و اعتماد به نفس را برای تقویت اقتدار ملی داشته باشیم .
کد خبر: ۷۴۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 24 May 2019
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شخصا از قوه قضاییه تقاضا دارم با افرادی که در لفافه مسئولیت خود ایجاد اختلاف می کنند برخورد کند، گفت: آنها با بیان های به ظاهر خوب و فریبنده در جامعه ایجاد التهاب می کنند.
 
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه در این خطبه مطلبی در خصوص اصفهان بیان می کنم، اظهار کرد: دادستان اصفهان اطلاعیه ای در خصوص مقابله با منکرات علنی جامعه در دفاع از عزت و بزرگواری خواهران و آن چیزی که فتوای مراجع تقلید نیز بر روی همین است و قوانین نظام جمهوری اسلامی آن را اقتضا می کند اعلام کردند.
 
وی ادامه داد: نمی دانم چرا هر وقت بحث از حفظ عزت خواهران و حجاب آنها و جلوگیری از اینکه فضای عمومی به بی حجابی یا بد حجابی کشیده شود و یا بحث علنی دوچرخه سواری دختران می شود عده ای که یا توجه ای به خواست دشمن ندارند، یا ممکن است تعمدی هم باشد همیشه دنبال ایجاد اختلاف و مقابله با قوانین هستند.
 
وی تصریح کرد: یک زمانی بحث حجاب اجباری را مطرح می کردند و در آن زمان هم حجاب قبل از اینکه اجبار از بیرون باشد اعزام عقلی از درون است. برای نمونه اگر الزام می کنیم به رعایت غذای سالم معنا ندارد که عده ای بگویند از اجبار به تهیه غذای سالم فرار کنیم و غذای آلوده در اختیار مردم بگذاریم، بنابراین غذای سالم قبل از اینکه الزام بیرون باشد الزام عقلی درونی است .
 
امام جمعه موقت اصفهان به الزم بیرونی هوای پاک و بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: چطور برخی در این مسایل که حسی است و با چشم دیده می شود و متوجه اند هیچ ایرادی نمی گیرند اما به حجاب که یک نوع استدلال عقلی دارد و آن هم حفظ عفت و حیا جامعه، حفظ آزادی فکری، حفظ بنیاد خانواده ها و جلوگیری از چشم های ناپاک و استدالال های عقلی است ایراد می گیرند. عقل می گوید برای سلامتی جامعه برادران و خواهران باید پوشش مناسب داشته
باشند.
 
مهدوی با اشاره به اقدام رییس آموزش و پرورش در هفته گذشته در مدارس ابتدایی، خاطر نشان کرد: ایشان با حضور در برخی مدارس، دختران مقطع اول ابتدایی را به انتخاب چادر و حجاب برتر تشویق کردند، اگر دختران را از کلاس اول با حجاب برتر  آشنا کنیم بسیاری از مشکلاتی که در بزرگسالی برای خواهران به وجود می آید شاهد نخواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه چه اتفاقی افتاده که برخی در موقعیت و سمت های خاص مرتب می خواهند فضای جامعه را به التهاب بکشانند، تصریح کرد: آنها از بصیرت کافی برخوردار نیستند و اطلاعیه ای که مطابق با موازین شرعی و فتوای مراجع و مطابق با قوانین قوه قضاییه است را می خواهند به چالش بکشانند.
 
امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: در این خصوص برخی در فضای مجازی موافقت و برخی مخالفت می کنند اما اصلا چه لزومی دارد آن مسئول اگر واقعا دلسوز است بیاید این را به رسانه ها بکشاند. آیا اینها توجه ای به نتایج صحبت های نسنجیده ای که می کنند دارند یا ندارند؟!
 
مهدوی ادامه داد: شخصا از قوه قضاییه تقاضا دارم با استدلالی که دارد با آنها برخورد جدی کند و قانونی برای افرادی که در زیر لفافه مسئولیت خودشان اینگونه ایجاد اختلاف می کنند در نظر گیرد، زیرا آنها با بیان های به ظاهر خوب و بهانه هایی  مانند اینکه خواهران می خواهند ورزش کنند و با بیان های فریبنده در جامعه التهاب ایجاد می کنند.
 
وی اضافه کرد: جامعه امروز نیاز به آرامش فکری و اتحاد برای عمل صالح دارد، انتظار این است برای یکبار هم که شده این مباحث را جمع کنند و هر فردی به خود اجازه ندهد با احکام شرعی و قوانین نظام جمهوری اسلامی مقابله کند.
 
وی با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه گفت: در فتح خرمشهر توکل بر خدا داشتیم امروز نیز باید همان توکل و اعتماد به نفس را برای تقویت اقتدار ملی داشته باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار