مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: کاهش مهاجرت مردم روستاها به شهر به توسعه زیرساخت ها و تامین نیازهای آنها وابسته است.
کد خبر: ۷۴۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 25 May 2019

علی رحمانی افزود: اگر امکانات زندگی برای مردم روستایی فراهم و رفاه آنهاتأمین شود نیازی به مهاجرت از روستا به شهر نخواهند داشت.

وی بیان کرد: کاهش جمعیت روستایی و مهاجرت‌های مردم پیامد غفلت از تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این مناطق است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی اداره کل امور روستایی استانداری با مشارکت سایر نهادهای اداری توسعه این زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال پایدار روستایی است تا اینکه اقتصاد مردم این بخش استان نیز رونق پیدا کند.

وی یادآور شد: خرید محصولات کشاورزی روستایی و عرضه در بازارهای کوثر یکی از طرح‌های این نهاد با همکاری شهرداری اصفهان است که از تولیدات آنها حمایت می‌کند.

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت خودکفایی دهیاری‌ها گفت: اگرچه خودکفایی شهرداری‌ها امکان کمتری دارد اما در روستاها به دلیل فرصت‌های سرمایه گذاری و وجود شرکت تعاونی‌های دهیاری‌ها این زمینه بیشتر فراهم است.

وی اظهارداشت: تقویت شرکت تعاونی دهیاری‌های روستایی به رونق اقتصادی در مناطق مختلف این حوزه جغرافیایی خواهد شد که باید این تعاونی‌ها به گونه‌ای تقویت شوند که قادر به اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات در بخش‌های شهرستانی باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: رونق فعالیت‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به احیا زندگی روستایی و کاهش مهاجرت‌ها کمک می‌کند که تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری برای افراد در این بخش پیش بینی شده که متناسب با طرح‌ها ارائه می‌شود.

وی به نیازهای فرهنگی روستایی اشاره کرد و گفت: باید این دسته از خدمات مثل سایر عرصه‌های توزیع عادلانه داشته و نیازهای فرهنگی مردم روستاها را نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، آموزش همگانی، مسابقات و توجه به غنی سازی اوقات فراغت از ضرورت‌های جوانان و نوجوانان و کودکان روستایی است که باید توسط دهیاری و سایر نهادهای فرهنگی تأمین شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اصفهان ، مهاجرت ، روستا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار