رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص کلاهبردارانی که در فضای مجازی در پوشش تورهای غیرمجاز و اقامت خارج از کشور اقدام به کلاهبرداری می‌کنند ، هشدار داد.
کد خبر: ۷۴۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 25 May 2019

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:رئیس پلیس فتا استان فارس  سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با نزدیک شدن به ایام تابستان افراد سودجو با ارائه مطالب دروغین سعی در جلب اعتماد مردم برای کلاهبرداری در این زمینه دارند.

این مقام انتظامی بیان کرد: یکی از شهروندان با مراجعه به این پلیس ، مدعی شد در یکی از سایت‌های کاربر محور با آگهی تحت عنوان تور ارزان قیمت و اقامت دائمی در خارج از کشور آشنا گشته و سپس با شماره تلفن درج شده در آگهی تماس گرفته است .

سرهنگ رجبلی ادامه داد: این شهروند در اظهارات خود بیان کرد که هرچند در ابتدا احساس کردم ، شاید این آگهی کلاهبرداری باشد، اما در زندگی خود دچار مشکلاتی بودم و برای فرار از این مشکلات و رفع خستگی ناچار به آگهی درج شده اعتماد کردم.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: سازنده این صفحه برای جلب اعتماد شاکی ضمن گفتگو و چت در قسمت خصوصی ، به طرق مختلف اقدام به جلب اعتماد شاکی کرده بود.

وی افزود : با پیگیری شکایت این شاکی مشخص شد، حدود ۶ میلیون تومان از حساب نامبرده کلاهبرداری و سازنده صفحه پس از گرفتن این مبلغ دیگر پاسخگوی شاکی نبوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به حساسیت بالای موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در فاصله زمانی بسیار کوتاه نامبرده با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و پس از بازجویی از متهم مشخص شد وی از چندین تن دیگر نیز به همین شیوه و شگرد کلاهبرداری کرده که برخی از آنها متأسفانه شکایتی نکرده بودند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان به شهروندان عزیز هشدار داد :کلیه افرادی که قصد مسافرت به خصوص در ایام تابستان یا اقامت در خارج از کشور را دارند جهت تهیه بلیط و رزرو هتل و دیگر خدمات حتما از مراکزی که مجوزهای لازم را در زمینه گردشگری دارند تهیه کنند و خریدهای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های غیر مجاز انجام ندهند.

سرهنگ رجبلی در خاتمه اظهار داشت : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا از طریق شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۱ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار