دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد:
دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد با اعلام اين كه توقف فعالیت صنایع فولاد در استان به صلاح نیست، بر مديريت و بهره‌وري آب تاكيد كرد.
کد خبر: ۷۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 26 May 2019

«علی‌اصغر سمسار یزدی» در چهل و نهمین نشست کانون تفکر آب كه به منظور بررسي سند آمايش استان برگزار شد، اظهار كرد: کانون تفکر آب، حذف هیچ فعالیتی از جمله صنایع فولاد را به صلاح استان یزد نمی‌داند و تنها بر مدیریت و بهره‌وری آب و حرکت استان به سمت فعالیت‌های کم آب‌خواه مانند گردشگری، بازرگانی، تجارت و خدمات تاکید دارد.

پیش بینی نياز آبي استان بر‌اساس فعالیت‌های منتخب سند

«علی اکبر قیومی» مدیر مرکز توسعه فناوری آب و سرپرست پرديس فناوري پارک علم و فناوری استان در دانشگاه يزد در این جلسه با بیان این که تخمین نیاز آبی با سیاست‌های سند آمایش در تناقض است، افزود: میزان آب پیش‌بینی شده با ادامه روند موجود و نرخ افزایش جمعیت اعمال شده و با فعالیت‌های منتخب و اولویت‌دار در سند آمایش همخوانی ندارد.

وی توجه بیشتر سند آمایش به مسئله بازچرخانی آب را ضروری عنوان کرد و افزود: در این سند بدون هیچ توضیح و تفسیری مصرف آب در کشاورزی را نصف پیش‌بینی کرده و مصرف آب نیز در صنعت افزوده شده است که باید جزییات آن نیز مشخص شود.

ضرورت توجه سند به احتمال انتقال نیافتن آب به استان

«علی اکبر جعفری» عضو هیات علمی دانشگاه یزد نيز تصریح کرد: ظرفیت انتقال آب در سند بر اساس تخصیص ۱۵۰ میلیون مترمکعب از زاینده‌رود و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از دریای عمان در نظر گرفته شده ولي امکانات، ابزار و زیرساخت انتقال آب در صلاحیت بررسی توسط سند نبوده است و بایستی توسط ارگان‌های دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اعلام این که افتتاح تصفیه تکمیلی پساب، امکان بازچرخانی و تصفیه تکمیلی، ۱۲۵ میلیون متر مکعب پساب جهت تغذیه مصنوعی را دارد، توجه به ظرفیت پساب در استان را نیز حائز اهمیت برشمرد.

نشست‌هاي مشترک کانون‌های تفکر و سازمان مدیریت

«سعید عطار» ريیس دبیرخانه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت همکاری مشترک با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از برگزاری دو نشست با این سازمان به منظور تقویت سند آمایش استان خبر داد.

وي ادامه داد: نشست اول در قالب «کمیته تلفیق بیانیه» در نیمه اول خرداد تشکیل خواهد شد و پس از نشست مشترک اعضای منتخب کانون‌های تفکر پنج‌گانه دانشگاه با برخی مدیران سازمان مدیریت استان به جمع بندی محتوای سند خواهند رسید.

عطار افزود: نشست دوم نیز با حضور اعضای کانون های تفکر دانشگاه، سایر اعضای هیات علمی دانشگاه یزد و اعضای هیات علمی سایر دانشگاه های استان و مدعوینی از سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی و مدیران ارشد سازمان مدیریت استان برگزار خواهد شد که پس از ارائه تیم تدوین‌کننده سند، اعضای منتخب هر کانون تفکر، دیدگاه‌های خود را با مدیران سازمان مدیریت در میان خواهند گذاشت و نقطه نظرهای سایر حاضران در نشست نیز مطرح خواهد شد که در پایان این نشست، بیانیه نهایی کانون‌های تفکر دانشگاه یزد در مورد سند آمایش استان، منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار