رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: مجریان طرح معادن سبز در این استان تا 20 درصد از پرداخت حقوق دولتی معاف می شوند.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 26 May 2019

به گزارش تابناک، اسرافیل احمدیه با بیان اینکه در صورتی که بهره برداران این معادن، طرح مورد قبول محیط زیست را ارائه و آن را پس از تصویب در شورای معادن استان، اجرا کنند تا سقف 20 درصد یادشده  از پرداخت حقوق دولتی معاف می‌شوند گفت: معدن و محیط‌زیست هیچکدام نباید بازدارنده یکدیگر باشند و باید از مواهب طبیعی بهترین استفاده را ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه معادن علاوه بر آثار اقتصادی مثبت،  در صورت جدی نگرفتن مدیریت سبز، می تواند مشکلات محیط زیستی را تشدید کند افزود: توجه به معادن سبز در راستای سیاست‌های دولت برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان آغاز شده است.

احمدیه در ادامه با اشاره به اینکه معدن داران استان اصفهان سالانه ۲۴۰ میلیارد ریال بعنوان حقوق دولتی به حساب خزانه واریز می کنند اظهار کرد: بر اساس قانون باید ۱۵ درصد این مبلغ به استان برگردانده شود و در احداث جاده و زیرساختهای محلی که معدن در آن واقع شده هزینه شود اما تاکنون مبلغ جزئی به استان برگردانده شده این در حالی است که سال ۹۶ حدود سه میلیارد ریال و سال گذشته هم هفت میلیارد ریال به این استان برگشت داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با ظرفیت برداشت سالیانه ۴۰ میلیون تن از نظر تعداد معادن رتبه اول کشور را دارد و از نظر استخراج در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار