دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به اظهارات تخریبی مجریان برنامه (حرف حساب) شبکه یک سیما گفت: اگرچه کم و بیش موارد مشابه در خلال برنامه های سازمان صدا و سیما مشاهده گردیده، اما این مورد اخیر در حدی آلوده به تمسخر و تحقیر بود که جای گذشت و اغماض را باقی نگذاشت.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 26 May 2019

به گزارش تابناک، به نقل از روابط عمومی  سازمان نظام پزشکی استان اصفهان ،محسن مصلحی با انتقاد از سخنان قضاوت گونه دو مجری رسانه ملی گفت: چند روز پیش در برنامه ای زنده موسوم به «حرف حساب» از شبکه یک سیما شاهد مطالبی از زبان مجریان این برنامه در حوزه پزشکی و سلامت بودیم که گذشته از صحت و سقم آن، موجب حیرت و تأسف جامعه پزشکی گردید. 
وی در ادامه رسانه را میدان دوستي و اخلاق برشمرد و افزود: رسانه های همگانی در زمره عوامل اساسی شکل دادن افکار عمومی در جهان امروز هستند، بنابراین می توانند به جای ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ، به تحمیق مردم دست یازند و رهبران و مدیران لایق را نالایق و برعکس مقامات نالایق را توانا نشان دهند.
دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: با نگاهی منصفانه، می پذیریم که اداره بی نقص یک سازمان عریض و طویل رسانه ای با داشتن ده ها شبکه داخلی و سراسری و تولید صدها ساعت برنامه در روز، کاری بسیار دشوار است و گرچه این حجم فعالیت ضرورتی است برای مقابله با هجمه سنگین رسانه های بیگانه، اما باید مراقب بود که با یک سهل انگاری آشکار این زحمات بر باد نرفته و خدای ناکرده در فضای ملتهب اجتماعی و سیاسی ناخواسته هم نوا با بیگانگان نشویم.
مصلحی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: جنابعالی قطعا بهتر از ما می دانید که تولید برنامه های زنده، مستلزم رعایت نکات و ضوابطی خاص است و اصولا در اجرا از افرادی باید استفاده شود که قدرت تسلط بر رفتار و گفتار خود داشته باشند، گرچه چند دیالوگ کوتاه در این همه برنامه تولیدی همچون یک تار موست، اما گاهی یک تار مو قدحی از شربت را ناگوار کرده و شاید تمامی ظرف شربت به خاطر آن تار مو به دور ریخته شود.
وی ادامه داد: به طور قطع متولیان رسانه ملی به مجریان برنامه ها گوشزد کرده اند که مجری فقط " مجری " است و نباید دچار توهم قضاوت و اجرای حکم شود.
دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور به تفاوت بین امنیت و احساس امنیت اشاره و اظهار کرد: غالبا احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است و طبیعتا اگر حس اعتماد و امنیت در جامعه مخدوش و جریحه دار شود، با صرف هزاران گنج قارون و گذران عمری همچون نوح نیز نمی شود این زخم را التیام بخشید.
مصلحی اذعان کرد: ما هیچگاه منکر ضعف و کاستی در حوزه سلامت نبوده و نیستیم، چنانچه در سایر حوزه ها نیز نقائص و مشکلات بسیار است و ای کاش این فرصت برای قضاوت کنندگان عجول پیش می امد تا چند صباحی همراه با یکی از همکاران جامعه پزشکی اعم از پزشک یا پرستار می بودند تا جدای از ظواهر تا حدودی  به سختی های ناپیدای این حرفه آگاه می شدند و اینگونه با شلاق زبان و بی مهابا نمی تاختند. 
وی با اظهار تأسف از رفتار نسنجیده مجریان برنامه مذکور عنوان کرد: قطعا هر عقل سلیم و منصف تفاوت بین نقد و  اشکال با تمسخر و تحقیر را می داند و متاسفانه کلام نسنجیده و سخیف مجریان این برنامه، آواری از دلسردی و تأسف را بر سر خادمان صدیق و گمنام حوزه سلامت فرو ریخت که اگر برای جبران این جراحت تدبیری شایسته به کار بسته نشود، تبعاتی تأسف بارتر از آنچه رخ داد به دنبال خواهد داشت.
مصلحی با تأکید بر لزوم توجه به شرایط پیچیده و خاص جنگ روانی امروز تصریح نمود: انتظار می رود که تریبون داران، سخنوران و مبلغان با درک عمیق از شرایط موجود نسبت به آنچه  می گویند مسئولانه تر فکر کنند و بدانند که هر تریبون رسمی به نوعی صدا و موضع نظام محسوب می شود و سخنان مطرح شده در یک رسانه ملی پایان کار نیست، بلکه آغاز یک جریان جدید خواهد بود.
دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور خاطر نشان ساخت: در خاتمه ضمن تأکید بر حفظ حقوق همکاران و پیگیری از طریق مجاری قانونی، انتظار دارد ریاست محترم سازمان صدا و سیما به طور محسوس و عاجل به این مقوله ورود کرده و نتایجی را رقم بزنند تا از وقوع تبعات نامطلوب و جبران ناپذیر بعدی پیشگیری شود.
هفته گذشته در یکی از برنامه های تولیدی شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان حرف حساب، انتشار فاکتوری از یک بیمارستان خصوصی با محتوای استهلاک دستگاه ها، با سخنان کنایه آمیز مجریان برنامه موجب اعتراض پزشکان و واکنش های بسیاری از سوی جامعه پزشکی کشور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار