تنش ها میان هواداران دو تیم اصفهانی و تهرانی به لطف قوانین یکباره سازمان لیگ تشدید شد.
کد خبر: ۷۴۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 29 May 2019

به گزارش تابناک، ورزشگاه نقش جهان در بازی نیمه نهایی جام حذفی کشور به صورت 70-30 میزبان هواداران دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران است. سابقه رویارویی و کری خوانی این دو تیم از سکوهای طرفداران تا نیمکت ذخیره و نهایتا زمین چمن بسیار زیاد است. اما با توجه به نتایجی که در لیگ برتر رخ داد بازی 8 خرداد بیش از پیش حساس شد و در این میان نیز برخی از تصمیمات نیز به این حساسیت دامن زد. در ابتدا اعلام شد که قرار است این بازی به صورت 50-50 برگزار شود .

این موضوع یعنی اینکه میزبان بودن و یا مهمان بودن تفاوتی در میزان و تعداد هواداران ندارد این در حالبی است که با داشتن اطلاعاتی اندک از قوانین فوتبال در کشور مطلع خواهید بود که قانون 90-10 همیشه برای میزبان اجرایی میشده است.

به هر حال این موضوعات و اظهارنظرهای حواشی آن وضعیت را سخت تر از قبل کرده بود. تصمیمی که در ابتدا تصور می شد شایعه باشد اما سازمان لیگ در بیانیه ای اعلام کرد این آئین نامه تصویب و به باشگاه ها فرستاده شده است.

سوال این است که در صورتی که قرار بود بازی در ورزشگاه آزادی نیز برگزار شود سازمان لیگ بار هم می توانست از ارسال بیانیه به باشگاه ها صحبت کند از سوی دیگر به فرض اینکه ارسال دستورالعمل به باشگاه ها صحت داشته باشد چرا سازمان لیگ بالاخره کوتاه آمد و بازی به صورت 70-30 در نقش جهان برگزار میشود. البته شنیده ها حاکی از آن است که در آخرین تصمیمات اتخاذ شده قرار است 20 درصد ورزشگاه خالی از تماشاگر باشد 30 درصد متعلق به هواداران پرسپولیس و 50 درصد در اختیار سپاهان باشد که این موضوع همان روند 50 به 50 را عملا اجرایی خواهد کرد. بدون شک تصمیمات سلیقه ای که بعضا سرشار از ابهام و تغییرات مکرر است نه تنها اعتبار یک سازمان را فرو می ریزد بلکه در آینده نیز می تواند اثرات سو از خود برجای گذارد.

ابعاد تاثیرات دخل و تصرف های لحظه ای در قوانین سازمان لیگ بدون شک می تواند تنش ها را کاهش یا افزایش دهد موضوعی که در اتفاق پیش رو تنها منجر به افزایش تنش ها شده است. تصمیماتی که گرفته می شود و در نهایت با اندکی تعدیل و تشدید اجرایی می شود شاید در فصل آینده دامن گیر تیم محبوب سازمان لیگ شود. ف

فوتبال فراتر از یک ورزش و بازی ساده قرار دارد و هواداران آن نیز از مسئولان می خواهند که در اجرای عدالت کوتاهی نکنند. جانبداری و ارائه بندها و تبصره هایی از این دست باید در روزهای آینده برای جامعه فوتبال و رسانه به صورت اصولی شفاف سازی شود تا ورزش از گزند سیاسی بازی ها و یا هر گونه تهتمت های احتمالی رهایی یابد چرا که چنین حرکت هایی دید جوانان و به ویژه نسل نوجوان را نسبت به بسیاری از مسائل اخلاقی مخدوش می کند. 

و در پایان سازمان لیگ باید بپذیرد امروز در ورزشگاه نقش جهان و بر روی سکوهای آن شاهد هر گونه اختلاف و درگیری که باشیم سهم آنها بیش از گذشته است چرا که طرفداران تیم سپاهان اصفهان دچار نوعی احساس نادیده گرفتن از سوی مسئولان لیگ می شوند و صرف نظر از نتیجه ای که شاهد آن خواهیم بود امکان ابراز هر نوع واکنشی را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار