مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: در پروانه کسب متقاضیانی که از فروردین 97 به بعد درخواست ایجاد چایخانه را داشته‌اند عدم عرضه قلیان به صراحت اعلام شده، یعنی این واحدها صرفاً می‌توانند چای و شربت عرضه کنند.
کد خبر: ۷۵۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 01 June 2019

به گزارش تابناک، جواد محمدی فشارکی با بیان اینکه قانون برای هیچ صنفی محدودیت تعداد واحد صنفی را تعیین نکرده و اتحادیه موظف است به هر متقاضی واجد شرایطی پروانه کسب ارائه کند گفت:اما در پروانه کسب متقاضیانی که از فروردین 97 به بعد درخواست ایجاد این واحد صنفی را داشته‌اند عدم عرضه قلیان به صراحت اعلام شده، یعنی این واحدها صرفاً می‌توانند چای و شربت عرضه کنند.

مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه پروانه‌هایی قبل از سال 96 صادر شده که آن واحدها مطابق قانون اجازه عرضه قلیان را دارند افزود: این در حالی است که تعداد این واحدها زیر 100 واحد صنفی است، مدت اعتبار پروانه‌ها 5 و 10 ساله است و در اعتبار همه این واحدها  سال 1402 به پایان خواهد رسید.

وی رسیدگی به این موضوع را وظیفه اداره نظارت بر اماکن پلیس و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانست بیان داشت: بازرسی اصناف به دلیل تداخل صنفی صرفاً امکان جریمه واحدهای متخلف را دارد و نمی‌تواند واحدی را پلمپ کند اما اداره بهداشت می‌تواند به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این واحدها را با همکاری اداره نظارت بر اماکن پلمب کند.

محمدی فشارکی تصریح کرد: باوجود این‌که اولویت بازرسی اصناف قلیان‌سراها نیستند اما واحدهای متخلف را جریمه می‌کنیم، به عنوان مثال اولویت در ماه رمضان نظارت بر واحدهای عرضه گوشت سفید و قرمز، قنادی‌ها، میوه‌فروشی‌ها و اجناسی هستند که در سبد کالای مردم قرار دارند چراکه مجموعه‌های دیگر امکان برخورد با قلیان‌سراها را دارند.

مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان تأکید کرد: به دلیل ضعف در قانون اگر یک واحد صنفی را ده‌ها بار جریمه کنیم می‌تواند پس از پرداخت جریمه ادامه فعالیت دهد و از آن‌جا که در این صنف پرداخت جریمه صرفه اقتصادی دارد، عملاً تغییری شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: اگر یک واحد صنفی پروانه کسب نداشته باشد مطابق ماده 27 قانون نظام صنفی پلمب خواهد شد در صوتی که اغلب این واحدها پروانه کسب دارند اما اجازه عرضه قلیان ندارند، قبلاً به صورت کتبی برای برخورد با چایخانه‌دارانی که اجازه عرضه قلیان ندارند به اداره اماکن اعلام آمادگی کرده‌ایم اما نمی‌توانیم رأساً ورود پیدا کنیم.

محمدی فشارکی یادآور شد: مشکل از آن جایی شروع شد که مسؤولان بدون آماده‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی در سال‌های 86 و 96 این واحدها را پلمب کردند، کسی موافق ترویج دود نیست اما مسؤولان احساسی عمل کردند و این موضوع نیاز جای بحث و بررسی بیشتری دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار