حواشی هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان:
هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهری اصفهان در حالی ساعت ۱۰ به جلسه خود خاتمه داد که روشن کردن هرچه زودتر تکلیف تالار هنر و ایجاد یک مدیریت قوی و استفاده از ظرفیت غنی موزه های  شهر اصفهان همچون برلین تا تعیین تکلیف ‍‍پمپ بنزین شهید اردستانی پس از ۲۰ سال و ارتقای کیفیت زندگی در تمامی محلات شهر اصفهان از مهمترین تذکراتی بود که در این جلسه مطرح شد.
کد خبر: ۷۵۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 02 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان دریافت  هر گونه وام از طریق سازمان عمران منوط به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان است که بتوانند خروجی این وام را برای اعضای شورا توضیح دهند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با اذعان به اینکه انجام فعالیت اقتصادی از سوی سازمان عمرانی شهرداری اصفهان منوط به خروج این سازمان از ماده ۱۴۱ است .
 
کارشکنی های موجب تاخیر در ساخت تالار هنر شد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که به بلاتکلیفی هنرمندان و اهالی تئاتر اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته بودجه ای به منظور ساخت نمای جدید تالار هنر مشخص شد و به علت کارشکنی های ، نوسازی این تالار به تعویق افتاد و امروز تخریب تنها مکان هنرمندان سبب نگرانی این صنف شده است .
فریده روشن با اشاره به اینکه تالار فرشچیان نیز به بخش خصوصی واگذار شده است و همین مسئله مشکل جدی برای اجرای تمرینات تئاتری ها ایجاد کرده است، ادامه داد: لازم است هر چه سریع تر اقدامات در جهت بازسازی تالار هنر به شکل جامع انجام گیرد و دغدغه اهالی هنر را از بین ببرد.
 
اصفهان را همچون برلین کنید

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان را باید همچون برلین با بر ایجاد یک‌فضای متمرکز از موزه های تاریخی و مدیریت آن بتوانیم گردشگران زیادی را به این سمت هدایت کنین، ادامه داد: در اصفهان علی رغم اینکه شاهد تجمع موزه های تاریخی مثل موزه های هنرهای معاصر و موزه تاریخ طبیعی و چهل ستون و تالار تیموری که قدمت ۵۰۰ ساله در خیابان استانداری اصفهان هستیم اما به علت عدم مدیریت جدی روی  این آثار تاریخی جذابیت گردشگری برای گردشگران ندارد.
وی با اعلام اینکه امروزه موزه هنرهای معاصر به گالری مبدل شده است که این مایه تاسف است، افزود: تالار تیموری هم که در اختیار مدیریت شهری و شهرداری است، بسته شده است.

محلاتی از اصفهان که کیفیت زندگی ندارد

دیگر عضو شورای اسلامی اصفهان با بیان اینکه کیفیت زندگی در برخی از محلات شهر اصفهان به شدت پایین است، اضافه کرد: در برخی از محلات شهر اصفهان شاهدیم با تجمعی از متمولین مواجهیم و کیفیت زندگی در این مناطق به شدت بالا است و در برخی از مناطق شهری کیفیت زندگی بسیار پایین است .
زندآور با اشاره به اینکه امروز رشد جمعیت در شهرها باعث شده از ارتقا کیفیت محلات عقب بمانیم و محلات نتواند هم پای جمعیت رشد یابد، ادامه داد: لازم شاخص‌های  مانند بهبود وضعیت بهداشت و ساماندهی زباله‌ها و ضایعات، مباحث مرتبط با ایمنی و امنیت، آب گرفتگی و هدایت آب های سطحی در طرح مطالعاتی بررسی شود و این امر در تمام مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرایی شود.
کوروش محمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان که خواستار تذکر جدی شد اما از تذکر خود خودداری و ترجیح داد که با یک‌تشکر به سخنان خود خاتمه دهد.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار