کد خبر: ۷۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 04 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ؛ با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین قلی پور ، مهندس حسن زاده فرماندار محترم ،محمودی معاون فرماندار ، محمد فوقی مسئول دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ، یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر و جمعی از اعضای محترم ؛ در دفتر امام جمعه شهرستان بابلسر ، برگزار شد .

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ؛ با حضور امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین قلی پور ، مهندس حسن زاده فرماندار محترم ،محمودی معاون فرماندار ، محمد فوقی مسئول دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران ، یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فره

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد .

نخست آقای قدرت اله یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ضمن قدردانی از میزبانی دفتر امام جمعه محترم بابلسر و خیر مقدم گویی به اعضای محترم شورا بر اهداف و برنامه های پیشرو در این اداره اشاره و گزارشی از جلسات قبل شورا و کارگروه ها ارائه و دستور کار جلسه را برای اعضای محترم قرائت نمودند. سپس خارج از دستور جلسه طرح ایجاد " بازار یا گذرگاه فرهنگ و هنر شهرستان " را به طور مبسوط توضیح دادند و عنوان نمودند که اصولاً در همه کشورها و ملل دنیا ، آثار و ابنیه فرهنگی و هنری هر شهر و اقلیمی به عنوان هویت و اصالت آنان به حساب آمده و یک سرمایه اجتماعی تلقی می شود. بنابراین ما برآنیم تا با همکاری همه دستگاههای فرهنگی و به ویژه با کمک و مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر بوستان یا پارکی در یک نقطه مرکزی و استراتژیک شهر و یا خیابان و محله ای را برای عرضه و فروش آثار اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اختصاص دهیم تا بتوانند در آنجا به خلق آثار و ارائه تولیدات هنری پرداخته و علاقه مندان و آحاد مردم نیز ضمن بازدید از این مکان مبادرت به خرید آثار هنری نیز بنمایند. قدر مسلم این کار در شرایط اقتصادی فعلی و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به سال رونق تولید مزین شده اولاً باعث شور و نشاط اجتماعی و در ثانی موجب رونق اقتصاد فرهنگ و هنر به ویژه بهبود معیشت هنرمندان صاحبان آثار خواهد شد. آنگاه درخصوص برگزاری سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ١٥ خرداد ١٣٤٢ توضیحاتی داده و در ادامه به موضوع بسیار مهم طرح های سالمسازی دریا اشاره کردند و در این ارتباط برنامه های کامل کمیته فرهنگی و هنری طرح های دریا به ویژه برنامه های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را در تابستان پیش رو ارائه دادند.

آنگاه حضرت حجت الاسلام والمسلمین قلی پور امام جمعه محترم و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن قدردانی از همراهی اعضای شورای فرهنگ عمومی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و قدردانی از حضور پرشور مردم شهرستان بابلسر در راهپیمایی روز قدس و تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین ١٥ خرداد، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بار دیگر موجب یاس و نامیدی دشمنان اسلام و انقلاب شده است. امام جمعه بابلسر افزود: همه باید برای حفظ انقلاب و دستاوردها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند و روز قدس یکی از یادگار آن امام راحل(ره) است. رئیس شورای فرهنگ عمومی بابلسر با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) گفت: فضاسازی برای برگزاری این مراسم معنوی در دستور کار ادارات شهرستان قرار گیرد. حجت الاسلام قلی پور تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا یک برنامه بزرگ و در خور نام و شان امام خمینی(ره) با حضور پرشور آحاد مردم در سطح شهرستان برگزار شود. امام جمعه بابلسر با اشاره به آغاز طرح سالمسازی ساحل و لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در ساحل گفت: طرح تذکر لسانی از جمله طرح های موفق بوده که باید با جدیت در ساحل اجرایی شود. رئیس شورای فرهنگ عمومی بابلسر افزود: برگزاری جلسات توجیهی برای دست اندرکاران طرح های ساماندهی ساحل و ایجاد مکان مناسب برای استقرار آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطح ساحل شهرستان از دیگر مواردی است که باید در اولویت اقدامات طرح های سالمسازی ساحل قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار