در سرمقاله نسل فردا بررسی شد؛
تابناک: عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.
کد خبر: ۷۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 11 August 2015

به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.

در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

با توجه به این مسئله سایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزاش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

روزنامه نسل فردا در سرمقاله امروزش نوشت : ر

قیمت تمام شده مسکن، همواره متاثر از دو عامل «هزینه زمین» و «هزینه ساخت» است که هزینه زمین 60 درصد و هزینه ساخت 40 درصد از قیمت تمام شده مسکن را به خود اختصاص می دهد. به دلیل اینکه دوعامل مذکور بیشتر متاثر از مسایلی داخلی هستند و کنش های بین المللی در هزینه این شاخص ها تاثیر زیادی ندارد، بنابراین رفع تحریم در کوتاه مدت، اثر گسترده ای در بازار مسکن نخواهد داشت. در مجموع می توان گفت پس از رفع تحریم ها در کوتاه مدت، به دلیل احتمال کاهش نرخ ارز، کاهش نرخ تورم و امکان جذب نقدینگی های مازاد جامعه توسط بخش تولید و بازار سرمایه و عدم افزایش قابل توجه قدرت خرید خانواده ها، پیش بینی می شود بازار مسکن با تداوم ثبات قیمت مواجه شود، اما در بلند مدت به علت بهبود فضای اقتصادی، مسکن نیز از این فضا تاثیر می گیرد و باید منتظر رونق معاملات در سال آینده باشیم. مسکن از نظر تغییرات قیمتی، وضعیت آرامی را تا پایان سال دارد و همچون سال گذشته افزایش قیمت مسکن پایین تر از تورم عمومی قرار دارد. رونق بخش مسکن می تواند باعث افزایش عرضه و در بلند مدت باعث کاهش شاخص دسترسی به مسکن شود. در حال حاضر این شاخص 12 است، به این معنی که یک خانواده ایرانی 12 سال طول می کشد تا خانه دار شود، این یک شاخص است که بتوان با آن وضعیت مسکن را سنجید و قرار نیست در این مدت زمانی، کسی خانه دار شود. به طور مثال میانگین زمان خانه دار شدن در کشورهای توسعه یافته 3 تا 5 سال است، اما در کشور ما اگر یک خانواده به طور متوسط ماهانه یک میلیون تومان جمع کند، پس از 12 سال می تواند یک واحد مسکونی 70 متری با قیمت دو نیم میلیون تومان در هر متر مربع خریداری کند که قرار است در افق 1405 ،شاخص دسترسی به مسکن را به هشت سال کاهش دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار