رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وزارت نیرو برای تالاب گاوخونی هماهنگ شده تا آب به‌صورت سیلابی در زمان فصل غیرکشت یعنی در بهمن و اسفندماه تأمین و رهاسازی شود تا به گاوخونی برسد.
کد خبر: ۷۵۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 08 June 2019

به گزارش تابناک، عیسی کلانتری درباره احیای تالاب گاوخونی و وضعیت رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عبور رودخانه زاینده‌رود از وسط شهر اصفهان و گذشتن از وسط زمین‌های کشاورزی چنانچه آبی هم جاری شود به گاوخونی نمی‌رسد.

وی افزود: با وزارت نیرو برای آب تالاب گاوخونی هماهنگ شده تا به‌صورت سیلابی در زمان فصل غیرکشت یعنی در بهمن و اسفندماه تأمین و رهاسازی شود تا به گاوخونی برسد، اما اگر همین‌گونه به‌تدریج سد را باز کنند هیچ‌گاه آب به گاوخونی نمی‌رسد و این آب برداشت می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیرامون اینکه مصرف آب زاینده‌رود هم به‌قدری بالا رفته که زاینده‌رود دیگر زاینده نیست و یک‌بارمصرف است، بیان کرد: آبی وارد زاینده‌رود نمی‌شود که به تالاب گاوخونی برسد، احیای تالاب جزو سیاست‌های نخست ماست و پس از آب شرب بالاترین سیاست آبی کشور آب‌های زیست‌محیطی است.

وی گفت: امیدواریم که با هماهنگی وزارت نیرو رهاسازی آب برای تالاب گاوخونی شامل 175 میلیون مترمکعب در سال حداکثر در 100 روز زمستان و بهار باشد تا آب به تالاب گاوخونی برسد و گرنه با این روند هیچ‌گاه آب به گاوخونی نمی‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار