امروز هم شاهد گرد امدن مسولان مرتبط با گردشگری و همفکری با اصحاب رسانه و طرح دغدغه های گردشگری آنهم در فاز طرح موضوع در حالی بودیم که نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی را پیش رو داریم و این‌نگاه مناسبتی مسولان به گردشگری و دغدغه مندی مقطعی آنها با این حوزه تاکنون نه راه نجات صنعت گردشگری در اصفهان بوده نه راه درآمدزایی برای مردم اصفهان .
کد خبر: ۷۵۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 09 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، صنعت گردشگری که انگار بیشتر در الفاظ و  کلمات و سخنرانی های مسولان جلوه دارد تا شاهد فاز اجرایی و عملیاتی آن‌باشیم و سالهای سال است که تکیه کردن مسولان به جاذبه های تاریخی و طبیعت گردشگری اصفهان سبب شده که از ۳۰ نوع زمینه گردشگری در اصفهان تنها شاهد رشد کمتر از ۳ نوع از گردشگری باشیم.
اصفهان که در حوزه گردشگری تک قطبی شده است در حالی است که تا وقتی مسولان از نگاه مناستی خود به گردشگری و دغدغه مندی مقطعی خود و گردهمایی های سمبلیک با یکدیگر خارج نشوند و از اقدامات شعارگونه دست برندارند نه شاهد فراهم شدن زیر ساخت های گردشگری در اصفهان‌خواهیم بود نه شاهد رشد گردشگر در اصفهان و نه امید به درآمدزایی و رونق اقتصادی خواهیم داشت.


مسیر توسعه اصفهان را به اشتباه رفتیم 

اگر چه به گفته رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان مسیر توسعه  را اشتباه رفته ایم و به جدی تکیه بر صنعت و سرمایه گذاری بر افزایش کارخانجات باید روی گردشگری سرمایه گذاری کرد اما تا زمانی که مسولان و متولیان گردشگری بر جاذبه های تاریخی و طبیعی اصفهان که میراث چند هزار ساله اصفهان و ارثیه نیاکان است، تکیه کنند این راه و سرمایه هم به بن بست خواهد رسید.
آری اصفهان اگر امروز به رتبه اول گردشگری رسیده است نه بخاطر تلاش های مجدانه مسولان در جذب گردشگر بلکه بخاطر بازگشایی زاینده رود از ابتدای سال تاکنون بوده است و با بیستن آن با آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت مردم قطعا اصفهان در این آب و هوای خشک و گرم که فراهم کردن تسهیلات برای مسافران داخلی و خارجی به شدت پایین است،  خالی از گردشگر خواهد شد.

اصفهان یک شهر توریستی است را نه تنها مردم بلکه با به مسولان گوشزد کرد

سالهاست بدنبال ایجاد برند گردشگری در اصفهان هستیم، سالهاست که بدنبال استاندارد سازی راه از فرودگاه به مرکز اصفهان برای گردشگران خارجی هستیم و اقدامی در جهت توسعه فرودگاه و راه های ارتباطی مثل راه آهن و جاده هاو غیره  نشده است، سالهاست بدنبال افزایش ظرفیت هتل ها هستیم و امروز شعارهای دیگری برای رونق گردشگری در حالی داده شده  که نه اقدام جدی از سوی مسولان در حوزه فراهم کردن زیرساخت ها نیستیم که مسولان کوتاهی کار خود را نیز اینبار توپ را در زمین مردم انداختند و گفتند اهالی رسانه در حوزه افزایش فرهنگ مردم در برخورد با گردشگران فعالیت کنند و به مردم بگوئید اصفهان یک شهر توریستی است که این خواسته و مردم اصفهان که مسولان بر این امر واقف شوند و گام جدی بردارند زیرا با ورود هر گردشگر شاهد رونق کسب و کار بسیاری از اصناف خواهیم بود.
اصفهان اگر چه قطب گردشگری اصفهان محسوب شده به طور قطع بخاطر میراث تاریخی است که به امروزی ها رسیده است و اگر کم کاری مسولان و عدم بروز رسانی آنها برای ارتقا و کیفی سازی جاذبه های گردشگری تداوم باید و فکری برای رفاه حال گردشگران نکنند  قطعا در آینده نزدیک این مزیت از اصفهان گرفته میشود.
امروزه برای درآمدزایی و رونق صنعت گردشگر در اصفهان نیاز به گردشگر ماندگار  داریم، گردشگرانی که دیگر اصفهان توقفگاه یک شبه آنها نباشد، گردشگر کوله باری نداشته باشیم و گردشگر چادر خواب نباشد و گردشگران اصفهان را محل اقامت بیش از ۴ شب خود قرار دهند اما قبل از آن باید پرسید آیا مدیران اصفهان را به چنین شهری مبدل کردند و یا تا زمانی که زاینده رود باز است مهمان این دست لز گردشگران خواهیم بود.
اصفهان بسیار آداب و رسوم زیبا و سنتی دارد اینکه تا چه میزان با سرمایه گذاری روی میراث ناملموس اقدام به جذب گردشگری کردیم، جای خالیش احساس میشود.

با اصفهان میتوانیم با جهان گفتگو کنیم 

نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان که معتقد است با اصفهان میتوانیم با تمام جهان پل بزنیم میگوید: لازمه از ظرفیت خواهر خوانده های اصفهان برای تقویت ورودی گردشگری به اصفهان استفاده کرد.

ع.ق

برچسب ها: اصفهان ، گردشگری ، توسعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار