رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه باید مشکلات هنرمندان صنایع دستی جدی گرفته شود زیرا که روزی چرخه اقتصاد اصفهان مبتنی بر همین صنایع دستی بود.
کد خبر: ۷۵۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ 09 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، فتح اله معین که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی اندر باب مشکلات این صنف سخن گفت، اظهار داشت:  اصفهان از سالیان پیش به شهر صنایع دستی معروف بوده و هنوز هم مهمترین قطب صنایع دستی کشور و مهمترین مرکز تولید این هنر-صنعت در کشور است.
وی با تاکید بر اینکه روزگاری بخش زیادی از مردم شهر اصفهان با  درآمد کسب شده از صنایع دستی زندگی می کردند و اصفهان محلی برای اشتغال قابل توجه در شهر بود درنتیجه باید جدی تر به این موضوع پرداخته شود، گفت: صنایع دستی امروز ار رونق افتاده است و نیاز به حمایت جدی مسولان را دارد.

بی توجهی شهرداری به ترمیم گودال های سطح شهر 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با گلایه از بی توجهی و کم کاری شهرداری در ترمیم گودال های سطح شهر اصفهان اظهار داشت: با وجودی که مقرر شد در مدت زمان کوتاهی شهرداری اقدام به ترمیم گودال های سطح شهر اصفهان کند اما هیچ اقدام جدی را در این حوزه شاهد نبودیم.
علیرضا نصر اصفهانی همچنین در تذکر دیگری
از شهرداری خواست که اجازه ندهد زیبایی شهر بخاطر عدم نظافت به موقع شهر از بین برود،  تصریح کرد:  معاونت خدمات شهری با نظارت بیشتر کارشناسان بر خدمات پیمانکاران متولی نظافت اجازه ندهند زیبایی و پاکیزگی شهر اصفهان که زبانزد خاص و عام است به مرور زمان کمرنگ شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار گسترش روابط بین المللی اصفهان با خواهرخوانده ها شد و گفت:  روابط خواهر خواندگی از موضوعات مهم و دارای برنامه برای مدیریت شهری جدید بود، اما متاسفانه آثاری از این روابط دیده نمی شود در حالی که از ابتدا از موضوعات مهم به شمار می‌رفت.
فریده روشن بیان داشت: ما نیازمند روابط بین الملل خوب هستیم و باید تاثیر آن را در اقتصاد شهر ببینیم.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان نیز از شهرداری خواست که تبلیغات مربوط به " نه به مصرف پلاستیک" در دستور کار کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان قرار گیرد و افزود:  نام گذاری یک روز به محیط زیست و اقیانوس ها به معنای اهمیت ویژه این دو مسئله است و این در حالی است که آلودگی‌های زیادی محیط زیست را تهدید می‌کند.
کوروش خسروی گفت:  پویش مردمی " نه به مصرف پلاستیک" در برخی از شهرهای جهان آغاز به کار کرده است که شهرداری اصفهان با جایگزین کردن کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های کوثر اقدام قابل تقدیری کرده است.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار