فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف یک‌ هزار و ۳۸۰ خودروی سواری که با دوردور کردن و دیگر حرکات مخاطره‌آمیز باعث سلب آسایش مردم شده بودند خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 10 June 2019

به گزارش تابناک به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی مبنی بر مقابله قاطعانه با رانندگانی که در ساعات پایانی شب اقدام به دور دور کردن، کورس گذاشتن و انجام حرکات نمایشی و مخاطره آمیز می‌کنند و نظم و امنیت خیابان‌ها را برهم می‌زنند طرح عملیاتی برخورد با آنان طراحی و اجرایی شد.

وی افزود: در این عملیات با رانندگانی که قوانین را نقض کرده و با کورس گذاشتن در سطح خیابان‌ها باعث سلب آرامش و آسایش شهروندان می‌شدند برخورد قاطع و قانونی شد و در هماهنگی قضائی به عمل آمده خودروی آنها به مدت یک هفته در توقیف پلیس است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اعمال قانون و توقیف یک هزار و 380 خودروی متخلف در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: این خودروها اقدام به دوردور کردن، حرکت با سرعت بالا، کورس گذاشتن در خیابان و دیگر حرکاتی که باعث سلب آسایش مردم می‌شد، می‌کردند.

وی با بیان اینکه طرح برخورد پلیس با این افراد تا پایان تابستان علاوه بر کلانشهر اصفهان در تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، گفت: پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای سرمست غرور با خودروهای لوکس و گران قیمت خود خیابان‌های شهر را به صحنه مسابقه اشرافی‌گری تبدیل کنند.

معصوم بیگی با هشدار به کسانی که مرتکب چنین رفتارهایی در سطح خیابان‌ها می‌شوند، گفت: علاوه بر توقیف و اعمال قانون این گونه خودروها اگر منجر به تصادف جرحی و یا فوتی شوند برای آنها پرونده تشکیل و راننده خاطی به مرجع قضائی تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس بدون هیچ گونه اغماضی با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند، افزود: رفتار کسی که در خیابان‌ها با محدودیت سرعت اقدام به کورس گذاشتن با سرعت بالا می‌کند، یک رفتار تعمدی است و با محرومیت‌های اجتماعی از سوی پلیس همچون ضبط گواهینامه و غیره روبه‌رو می‌شوند، ضمن اینکه عمل وی اگر منجر به تصادف فوتی یا جرحی شود پرونده به مراجع قضائی ارجاع  و با مجازات‌های سختگیرانه‌ای از سوی دستگاه قضائی نیز روبه‌رو می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان، شهر شهیدان و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، گفت: این گونه اقدامات از سوی عده‌ای افراد هنجارشکن قابل قبول نیست و پلیس اجازه نخواهد داد این افراد نظم و امنیت خیابان‌های شهر اصفهان را برهم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار