نماینده مردم شاهین شهر در مجلس پرسید: آقای اردکانیان چرا حقابه کشاورزان بُرخوار را پرداخت نمی‌کنید؟
کد خبر: ۷۵۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 11 June 2019

به گزارش تابناک، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس با مخاطب قرار دادن وزیر نیرو، گفت: ۸۰ میلیون مترمکعب آب در دهه ۷۰ به مردم فروختید و مردم همه دارایی شان را برای خرید آب پرداخت کردن چرا آب را نمی دهید و چرا تبعیض قائل می شوید؟

وی ادامه داد: دو کانال در کنار هم  در اصفهان می‌گذرند، یکیش دائم پر از  آب است اما دیگری که از دشت بُرخوار می گذرد با وجودی که پول داده و آب را خریداری کرده‌اند ولی حقابه‌شان داده نمی‌شود. امسال هم که بالای ۲۰۰۰ میلیمتر باران در سرشاخه‌های زاینده رود بارید اما باز به تعهدشان عمل نمی‌کنند. ۲۰ سال است آبی که پولش را از مردم گرفته‌اند، نمی‌دهند و نه پول دریافت شده را به مردم باز می‌گردانند. آقای اردکانیان اگر نمی توانید آب فروخته شده را طبق قرارداد تامین کنید لااقل  قرارداد را فسخ کنید، چرا تبعیض قائل می شوید؟

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با طرح این پرسش که چرا مردم شرق استان اصفهان حقابه خود را دریافت می‌کنند، ادامه داد: از ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب تنها ۸۰ میلیون مترمکعب به مردم شاهین شهر، میمه و بُرخوار تعلق می گیرد. منطقه شرق استان ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب خود را دریافت می‌کنند اما  ۸۰ میلیون مترمکعب ما تخصیص نمی‌یابد. آقای اردکانیان این قدر به کشاورزان بُرخوار ظلم نکنید، این ظلم کردنها عاقبت بدی دارد.

علی لاریجانی نیز خواستار رسیدگی موضوع توسط وزیر نیرو شد.

برچسب ها: اصفهان ، برخوار ، حقابه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار