مدیر منطقه ۲  شهرداری اصفهان که دل پری از نبود خزانه یکسان مالی در سطح شهرداری اصفهان دارد ، می گوید: در برخی مناطق بخاطر فراوانی اعتبارات آسفالت روی آسفالت میکشند و این درحالی که در برخی از مناطق شهر پول نیست که روی جاده خاکی آسفالت کشی کنیم.
کد خبر: ۷۵۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 11 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، محمدکیهانی در جمع اصحاب رسانه ترجیح داد به جای ایجاد تصویر گل و بلبل از اقدامات شهرداری به مشکلاتی که باعث محرومیت مناطق شده است اشاره کند و گفت: از آنجاییکه هر شهرداری باید خود درآمدزایی کند و برای منطقه ای مثل منطقه ۲ شهر اصفهان که از ۲ هزار و ۱۴۵ هکتار آن بالغ بر ۵۲ درصد آن خارج از محدوده و حاشیه شهر محسوب میشود ، محلی برای درآمدزایی نیست بنابراین با چالش محرومیت و کم برخورداری در این منطقه مواجهیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۴ هکتار منطقه دو شهرداری اصفهان بافت فرسوده است،  بیان داشت: این در حالی است که در یک منطقه ای برخوردار شهر اصفهان برای اینکه بودجه بیشتری بگیرند و رزومه کاری خود را پر بار کند هر ساله آسفالت روی آسفالت میکشند و جدول های سالم را بر میدارند و جدول کشی دوباره می کنند و این در صورتی که مناطق محرومی مثل منطقه ۲ و ۱۴و ۱۱ و ۱۵  بخاطر نداشتن اعتبار مالی مکفی توان آسفالت روی جاده خاکی را ندارند.
مدیر  منطقه ۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تنها دو شهر اصفهان و قم که به دست مدیران اصفهانی است شاهد عدم اجرای خزانه یکسان مالی در شهرداری هستیم،  افزود: برای اجرای خزانه واحد شهری باید از مدیریت شهری و شورا مطالبه شود.
وی یکی از عوامل عدم رشد مناطق کم برخوردار را نبود روحیه مطالبه گری مردم آن منطقه دانست و گفت: مردم مناطق محروم یاد گرفتند هر کاستی که هست را بپذیرند و اعتراض نکنند.
کیهانی با اظهار اینکه تنها ۴۸ درصد اراضی منطقه دو شهرداری اصفهان در محدوده شهر و جزو حواشی منطقه محسوب نمیشود، گفت: از۴۸ درصد این اراضی یک سوم آن زمین های کشاورزی هست.
وی با بیان اینکه رگ گردنم برای حمایت از  مردم منطقه  ۲  شهری بیرون میزند، اظهار داشت: منطقه ۲ شهرداری اصفهان جزوآلوده ترین منطقه اصفهان است زیرا که ۵۰ درصد موزاییک سازان شهر در این منطقه متمرکز هستند.
مدیر منطقه۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به منظور رفع بافت فرسوده نیاز به یک‌همت عالی است، گفت: در دولت کنونی شاهد یک‌مصوبه خوبی برای اصلاح و ساماندهی بافت فرسوده بودیم که متاسفانه به مرحله اجرا نرسید به این صورت که دولت اعلام کرد تمام شهرداری ها زمین های دولتی که در اختیار دارند اعلام کنند و با معرفی سرمایه گذار و در اختیار قرار دادن تسهیلات و وام های کم بهره اقدام به ساخت مسکن برای ساکنین بافت فرسوده کنند و مناطق بافت فرسوده را آزاد سازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار