مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نفر بر اثر صاعقه جان باخته‌اند و ضرورت دارد کشاورزان، باغداران و کسانی که در ارتفاعات کار می‌کنند به محض شنیدن صدای رعد در جای مسقف پناه بگیرند.
کد خبر: ۷۵۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 12 June 2019
به گزارش تابناک، منصور شیشه فروش با بیان اینکه رشد ابرهای همرفتی، رگبارو رعد و برق  گاهی با وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تا پایان هفته در سطح استان پیش بینی می شود گفت: توصیه می شود افراد برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعد و برق و صاعقه  همراه با رگبار موقتی، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع خودداری کنند. 
 
وی تاکید کرد:از ابتدای سال تا کنون پنج نفر در اثر اصابت صاعقه در استان جان باخته اند که ضرورت دارد کشاورزان باغداران و کسانی که در ارتفاعات کار می‌کنند به محض شنیدن صدای رعد در جای مسقف پناه بگیرند. 
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به بارش‌های بهاری و پوشش  گیاهان مرتعی در بیش از دو میلیون هکتار از مراتع استان، گرمی هوا و مستعد شدن شرابط برای وقوع حریق در مراتع، لازم است گردشگران و ساکنان مناطق ضمن مراقبت از این منابع با ارزش از روشن کردن آتش در پوشش‌های گیاهی مرتعی جنگل‌های طبیعی و دست کاشت و باغات و مزارع خودداری کنند.
 
شیشه فروش تصریح کرد: سال گذشته در اثر حریق173 هکتار از مراتع طعمه حریق شد و امسال تاکنون پنج هکتار  مرتع در روستای "اذان" شاهین شهر و میمه در آتش سوخت. ایجاد پایگاههای اطفا حریق، تقویت تیم‌های گشت و حفاظت از مراتع و تشکیل تیم‌های محلی مراقبت و ارائه آموزش‌های لازم درحفظ ذخایر گیاهی مراتع از اقداماتی است که  جهت پیشگیری از حریق توسط منابع طبیعی اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار