گزارش تصویری؛
مهندس پژمان با حضور در محله چاهستانی ها از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس در جریان آخرین وضعیت طرح بازآفرینی شهری در این محله قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 12 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان و مدیرکل راه و شهرسازی استان هم اکنون با حضور در محله چاهستانی ها از طرح بازآفرینی شهری در این محله بازدید کردند.

مهندس « سید محمد پژمان » در حاشیه این بازدید گفت: هیئت اجرایی با هدف تسریع در بازآفرینی شهری و نوسازی واحدهای مسکونی تشکیل می شود.
وی با اشاره به وجود 41 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، افزود: 55 هزار هکتار سکونت گاه غیر رسمی شامل دو هزار و 700 محله در سطح کشور وجود دارد.
معاون وزیر راه عنوان کرد: هرساله بازآفرینی و احیا و نوسازی مسکونی 10 درصد از بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در کشور در دستور کار دولت قرار می گیرد.
وی با اذعان به اینکه واحدای مسکونی غیر مقاوم در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی خطرات جدی برای ساکنان و مدیریت شهری دارند، اظهار کرد: به دلیل گستردگی، همه این واحدها نمی توانند در دستور کار قرار گیرند.
پژمان در ادامه با بیان اینکه یک سوم شهر بندرعباس شامل بافت فرسوده و سکونت گاه غیر رسمی است، گفت: یکی از ضعف های محله چاهستانی ها این است که نفوذپذیری خوبی ندارد، اما کارهای بسیار خوبی در این محله صورت گرفته که به عنوان الگوی طرح بازآفرینی شهری مطرح است.
وی تصریح کرد: محله چاهستانی ها پس از اجرای طرح، به یکی از محلات جذاب شهر بندرعباس برای بازدید مردم تبدیل خواهد شد.
پژمان اضافه کرد: واحدهای مسکونی غیر مقاوم و غیر بهداشتی مخاطره جدی برای خود ساکنین و هم برای مدیریت  شهری و کشور دارد. به دلیل گستردگی این کار همه این ها نمی توانند در دستور کار باشند.یک سوم شهر بندرعباس جزء بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی است.
وی افزود: کارهایی که در محله چاهستانی‌های بندرعباس به عنوان الگوی بازآفرینی شهری انجام می‌شود دارای هویت بوده که اینجا را تبدیل به یکی از نقاط برجسته و جذاب برای بازدید مردم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران و بازآفرینی شهری ایران گفت: در رویکرد جدید در زمینه نوسازی بافت فرسوده، همه دستگاه‌های اجرایی در قالب یک جمع و یک تشکیلات و به عنوان تمرین مدیریت واحد شهری نقش ایفا کنند تا شاهد سرعت بخشیدن به امر نوسازی در بافت‌های فرسوده به خصوص محله چاهستانی‌ها باشیم.
وی اضافه کرد: روند کار بافت فرسوده کند بوده مردم در این محدوده‌ها وضعیت زندگی مناسبی ندارند، ما در دولت تمام تلاش خود را خواهیم کرد که به این وضعیت بهبود بخشیم.

خبرنگار و عکاس: شیرزاد عزتی

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار