تکلیف حضور تیم‌های پایه فوتبال استان قم برای حضور در فصل جديد لیگ‌های فوتبال دو رده سني نوجوانان و جوانان باشگاه‌هاي كشور مشخص شد.
کد خبر: ۷۵۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 12 June 2019

به گزارش تابناک قم، بعد از فروپاشی باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم که منجر به تعطیلی و انحلال رسمی تیم بزرگسالان صبا شد، تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید صبای قم نیز از این اتفاق تاسف‌برانگیز متضرر شدند و حتی تا آستانه نابودی همانند تیم بزرگسالان صبای قم پیش رفتند.

وضعیت تیم‌های پایه باشگاه صبای قم در سال 1397 به قدری وخیم بود که نماینده‌های قم حتی برای برخی سفرهای خود پول اعزام نداشتند و برای انجام چند بازی قید سفر به خانه رقبا را زده و سه بر صفر بازنده شدند، در نهایت آسیب این اتفاقات گریبان تیم جوانان صبا را گرفت و این تیم از لیگ برتر سقوط کرد.

در سال گذشته به دلیل مشکلات و بدهی‌های سنگین مالی تیم بزرگسالان صبای قم به طلب‌کاران خود، پنجره نقل و انتقالات این تیم از سوی فدراسیون جهانی فوتبال و کمیته انضباطی ایران بسته شد، اتفاق بدی که تیم‌های پایه صبای قم را نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد و ضررهای زیادی به این تیم‌ها رساند.

تغییر نام تیم‌های قمی برای فرار از مشکلات

در نهایت مسوولان زبردست و خوش‌فکر تصمیم‌ گیرنده فوتبال قم، ناگزیر به تغییر نام صبا شدند و تیم نوجوانان و جوانان صبا به افشید تغییر نام دادند و تیم امید با پنجره بسته نقل و انتقالات به کار خود پایان داد، اما این تدابیر برای فرار از مشکلات باز هم دردی از فوتبال پایه قم دوا نکرد و فوتبال پایه قم همچنان مشکلاتی دارد.

از آنجایی که هیات فوتبال استان قم اختیار تیم‌های پایه باشگاه صبای قم را دارد و برای این تیم‌ها برنامه‌ریزی می‌کند، تصمیم بر این است که تیم‌های نوجوانان و جوانان صبای قم در فصل جدید لیگ‌‌های برتر و دسته اول باشگاه‌های فوتبال ایران با نام مشترک افشید برابر حریفان خود به میدان بروند.

محمدی: 2 تیم با نام افشید در لیگ ایران رقابت می‌کنند

موسی محمدی مدیر باشگاه فوتبال افشید قم است، کسی که علاوه بر مدیریت در فوتبال پایه باشگاه‌های قم در عرصه مربیگری نیز فعال است و یکی از مربیان جوان فوتبال قم به شمار می‌رود و سال گذشته تیم نوجوانان صبای قم با نام افشید با هدایت وی در لیگ برتر نوجوانان ایران به میدان رفت و در جدال با تیم‌های مطرحی نظیر ذوب‌آهن، مقاومت تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان سرانجام سهمیه قم در لیگ برتر این رده سنی را حفظ کرد.

مدیر باشگاه افشید قم با تایید حضور تیم‌های نوجوانان و جوانان قم با نام افشید در فصل جدید لیگ‌های باشگاهی ایران، اظهار کرد: به لطف خدا کار نهایی شد و برای حضوری قدرتمند در مسابقات لیگ برتر فوتبال نوجوانان ایران و لیگ دسته اول جوانان کشور از این هفته با تست‌گیری کار خود را آغاز می کنیم، ضمن اینکه قرار است به زودی اعضای کادر فنی و مدیریت تیم‌ها مشخص شوند.

قمی‌ها منتظر تعیین وضعیت دیگر تیم‌های باشگاهی ورزش قم

از سوی دیگر تیم رده سنی امید صبای قم نیز به مهام‌پلیمر تغییر نام داده و با نام این مجموعه در فصل 1398 لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود، لیگی که نماینده فوتبال استان قم برای آن کادر فنی خود را مشخص کرده و به دنبال بازگشت مجدد به لیگ برتر با حریفان رقابت می‌کند.

به همین منظور جلسات تمرینی مهام‌پلیمر آغاز شده و این تیم برای حضور موفق در فصل جدید لیگ دسته اول امیدهای ایران آماده می‌شود، در مجموع وضعیت این سه تیم مشخص شده و با توجه به زمان زیاد باقی مانده تا آغاز مسابقات لیگ‌های پایه فوتبال کشور، به نظر می‌رسد این تیم‌ها در سال جدید نسبت به دوره‌های قبل وضعیت بهتری داشته باشند.

ظاهرا بر خلاف گذشته، در موضوع تعیین تکلیف تیم‌های پایه فوتبال قم برای فصل جدید لیگ‌های باشگاهی ایران، تدبیر مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان کارساز بوده و هیات فوتبال استان قم نیز به موقع امور تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید فوتبال قم را پیگیری کرده، اتفاقی که قمی‌ها امیدوارند راجع به وضعیت مبهم سایر تیم‌های لیگی ورزش قم نیز رخ دهد و تیم‌های برخی رشته‌های دیگر نظیر بسکتبال، هندبال، والیبال و ... نیز سر و سامان بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار