معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان غیر کارشناسی بودن طرح‌ های اشتغالزایی جایگزین در روستاها، گفت: به جای طرح‌های جایگزین در این مناطق باید به دنبال طرح‌های اشتغالزایی موازی و مکمل بود.
کد خبر: ۷۵۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 13 June 2019

به گزارش تابناک، حجت اله غلامی در همایش بخشداران استان با بیان اینکه شغل اصلی روستاییان کشاورزی و دامداری است، افزود: در بحث اشتغال باید به سمت کسب درآمدهای موازی با شغل اصلی کشاورز و دامدار حرکت کرد.

وی ادامه داد: جایگزین کردن مشاغل دیگر به جای کشاورزی غیر کارشناسی بود ولی مشاغل مکمل علاوه بر پررنگ کردن نقش و هویت روستایی نقش مهمی در ماندگاری روستاها دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: استفاده حداکثری از تسهیلات روستایی، ایجاد سایت‌های کارگاهی در کنار هر دو سه روستا های نزدیک از جمله برنامه‌ها در این زمینه است.

وی اضافه کرد: زمین این کارگاه‌ها با هماهنگی با منابع طبیعی در محدوده روستا یا خارج از آن آماده سازی و خدمات زیربنایی آن توسط دولت انجام می‌شود و با سرمایه گذاری روستاییان یا سرمایه گذار خارج از روستا در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی فعالیت کنند.

غلامی استفاده از ظرفیت‌های گردشگری را از دیگر زمینه‌ها برای مشاغل موازی و مکمل در روستاها برشمرد و گفت: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی در اصفهان وجود دارد و با توجه به اینکه این صنعت صنعت سبز بوده می‌توان از این ظرفیت‌ها نهایت بهره برداری داشت.

وی با اشاره به بازدید خود از برخی روستاهای فعال در حوزه جذب گردشگر، ادامه داد: امروز فضاهایی که بلا استفاده بود به بهترین فرصت برای گردشگری تبدیل شده است و برخی مناطق حفاطت شده مانند منطقه عباس اباد در این حوزه بی بدیل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین با اشاره به نقش بخشداری‌ها در جلب رضایت مردم، اظهارداشت: جلب رضایتمندی مردم مشارکت حداکثری را رقم خواهد زد و بخشداری‌های برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه از امروز تا انتخابات قریب هشت ماه فرصت هست، افزود: بهره برداری پروژه‌های عمرانی، رفاهی فرهنگی، تفریحی و برآورده کردن نیازهای بخش‌ها از طریق انجام آن به سمت و سویی رود که مردم امیدوار شوند.

قاسمی خاطرنشان کرد: باید با جمع بندی پروژه‌ها، آنهایی که امکان بازدهی آن تا پایان سال وجود دارد را شناسایی و در تسریع آنها تلاش شود و توان خود را با تعامل بین دستگاهی باید به هم افزایی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۶۴۶ دهیاری در اصفهان گفت: بخشداران وظیفه نظارتی خوبی بر روی اعتباراتی که در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است داشته باشند، زیرا امروز در برخی نقاط کارهایی انجام شده که ضروری نبوده است و لذا باید مراقب بود اعتبارات هرز نرود.

همایش بخشداران اصفهان با هدف بررسی سیاست‌های پیش رو برای اداره روستاها امروز در مرکز همایش‌های شهروند اصفهان با حضور ۵۰ بخشدار این استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار